Co druga cyfrowa reklama źle stargetowana
49 proc. amerykańskich konsumentów twierdzi, że spotkało się w sieci z reklamami nie odpowiadającymi ich zainteresowaniom. Dla marek kierujących takie przekazy często wiąże się to z negatywnymi konsekwencjami.
Z badania przeprowadzonego przez firmę parcelLab wynika, że 42 proc. respondentów, którym wyświetlono źle dobraną reklamę, natychmiast zdecydowało się na rezygnację z subskrypcji treści marki stojących za takim przekazem. Co więcej, 24 proc. badanych zablokowało markę w mediach społecznościowych.
Najczęściej popełniane błędy przez marki przy docieraniu z reklamami do odbiorców to promowanie produktów już przez nich zakupionych, nie odpowiadających ich wiekowi oraz nie pasujących do ich płci. Z takimi źle stargetowanymi przekazami spotkało się kolejno 43 proc., 28 proc. i 28 proc. badanych.
Jednocześnie należy podkreślić, że cyfrowa reklama to dynamicznie rozwijająca się branża, w związku z czym konsumenci będą napotykać w sieci na jeszcze większą liczbę reklam niż kiedykolwiek wcześniej.
Jak szacuje firma Insider Intelligence, nakłady na reklamę w modelu programmatic w USA w 2022 roku wyniosą 123,2 mld dolarów, a w roku 2023 wzrosną do 141,96 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Co druga cyfrowa reklama źle stargetowana