CAM Media dzięki Nexbike wyszła na plus: 40,7 mln zł wpływów i 1,7 mln zł zysku
Zajmująca się głównie reklamą zewnętrzną i internetową firma CAM Media w trzech kwartałach br. zanotowała 40,67 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 50,4 proc. więcej niż przed rokiem. Spółka osiągnęła też 1,68 mln zł zysku netto wobec straty rok wcześniej.
W trzech kwartałach br. przychody CAM Media ze sprzedaży zwiększyły się w skali roku o 50,4 proc. - z 27,04 do 40,67 mln zł, natomiast procentowo jeszcze większy wzrost nastąpił w samym III kwartale - z 9,16 do 20,15 mln zł, czyli o 120 proc.
Wyraźnie wzrósł też zysk brutto ze sprzedaży: z 8,66 do 19,14 mln zł w trzech kwartałach i z 2,72 do 9,8 mln zł w III kwartale. Zmalały natomiast wpływy klasyfikowane jako pozostałe przychody operacyjne: z 2,38 do 2,03 mln zł w trzech kwartałach i 570,4 do 304,8 tys. zł w III kwartale.
W efekcie CAM Media zarówno od stycznia do września br., jak i w samym III kwartale zanotowała zyski (i brutto, i netto), podczas gdy rok wcześniej miała straty. Zyski netto z działalności kontynuowanej w tych dwóch okresach wyniosły odpowiednio 1,68 i 2,02 mln zł (wobec 828,4 i 518,1 tys. zł straty przed rokiem).
W raporcie finansowym CAM Media podkreśla, że jej przychody i wynik netto wzrosły mimo kryzysu trwającego w sektorze reklamy zewnętrznej (według IGRZ jego wartość w pierwszych trzech kwartałach br. zmalała o 1,5 proc., do 321 mln zł - zobacz szczegóły). - Jest to wynik przeprowadzonych wewnętrznych zmian w procesach sprzedaży, które pozwoliły na bardziej skuteczne i efektywne pozyskiwanie klientów, zarówno bezpośrednich, jak i domów mediowych, zwłaszcza w drugim i trzecim kwartale roku bieżącego - informuje spółka. Dodaje, że jej odpowiedzią na kryzysową sytuację w branży jest oferowanie reklamy zewnętrznej w pakietach z internetową (do firmy należy m.in. sieć e-reklamowa Ad-Vice) oraz przygotowywanie specjalnych ofert na „martwe” okresy.
Na przychody CAM Media w największym stopniu składa się sprzedaż niestandardowych powierzchni reklamowych (np. na rowerach miejskich, czym zajmuje się jej spółka zależna Nextbike Polska). Wpływy z tego segmentu w trzech kwartałach br. wyniosły 28,26 mln zł, a zysk netto - 8,74 mln zł. Rok wcześniej te przychody miały wartość 9,66 mln zł, a zysk netto - 1,1 mln zł. Tak duży wzrost wziął się przede wszystkim z włączenia do wyników CAM Media danych Nextbike Polska.
Z usług marketingowych CAM Media zanotowała 11,37 mln zł przychodów i 931,6 tys. zł zysku netto, a z usług internetowych - 8,49 mln zł przychodów i 15,9 tys. zł straty netto. Z kolei pozostała działalność spółki (zaklasyfikowana jako pozycje nieprzypisane) wygenerowała 7,45 mln zł kosztów i 6,91 mln zł straty netto.
Rok wcześniej usługi marketingowe przyniosły 12 mln wpływów i 1,08 mln zł zysku netto, usługi internetowe - 6,33 mln zł wpływów i 51 tys. zł zysku, a pozostała działalność - 790,1 tys. zł wpływów i 2,93 mln zł straty netto.
Do CAM Media należą spółki Media Power, AdInnovation, Ad-Vice, Synergic i OOH Invest oraz większościowe udziały w spółkach Intelisoft, Brand 24 i Nextbike Polska.
Dołącz do dyskusji: CAM Media dzięki Nexbike wyszła na plus: 40,7 mln zł wpływów i 1,7 mln zł zysku
A co z raportem dotyczącym sieci oferującej luksusowe zegarki w atrakcyjnych cenach?