AMS ma kontrakt z Warszawą na 3 mln zł netto
Władze miasta stołecznego Warszawy podpisały ze spółką reklamy zewnętrznej AMS SA nową umowę na prowadzenie działań informacyjnych na citylightach znajdujących się na wiatach przystankowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Kontrakt opiewa na 3 mln zł netto.
Umowę zawarto bez przetargu, w tzw., trybie z wolnej ręki. Władze Warszawy uzasadniają, że AMS jest jedyną firmą, która może na ich zlecenie prowadzić kampanie miasta na citylightach zlokalizowanych na wiatach przystankowych na terenie Warszawy, ponieważ ma wyłączność na sprzedaż powierzchni reklamowej (citylight) na przystankach komunikacji miejskiej w stolicy ze względu na umowę podpisaną z Zarządem Transportu Miejskiego i posiada wyłączność na działalność reklamową na wiatach przystankowych komunikacji miejskiej.
Dodają, że citylighty na przystankach komunikacji miejskiej są jednym z najczęściej występujących nośników reklamowych na terenie Warszawy. a z kolei wiaty przystankowe z powierzchniami reklamowymi są umiejscowione w każdej dzielnicy, dzięki czemu kampanie informacyjne z ich wykorzystaniem dają relatywnie największe zasięgi.
Kontrakt opiewa na kwotę 3 mln zł netto (bez VAT) i został zawarty na trzy lata (lub do wyczerpania funduszy).
Jesienią 2013 roku AMS w konsorcjum ze Ströer Polska (ta druga spółka szybko się z niego wycofała) podpisała z Urzędem m.st. Warszawy umowę na wymianę i eksploatację 1580 wiat przystankowych w stolicy. Firma w zamian za wymianę tych wiat w ciągu trzech lat zyskała możliwość sprzedaży ich oferty reklamowej przez prawie 9 lat. Pierwsze nowe wiaty oddano do użytku jesienią 2014 roku.
Jesienią 2018 roku władze Warszawy zawarły z AMS poprzednią umowę dotyczącą prowadzenia działań informacyjnych na wiatach przystankowych w stolicy. Wartość kontraktu wynosi 2,4 mln zł, a zamówienie zostało udzielone spółce w trybie z wolnej ręki.
AMS ze zleceniami w dużych miastach
AMS zawarł w ostatnich latach umowy dotyczące wiat przystankowych w innych dużych miastach. Pod koniec czerwca firma wygrała przetarg Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni na dzierżawę przez 15 miesięcy dwóch pakietów wiat przystankowych.
W połowie ub.r. AMS podpisał z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi umowę, na mocy której przez 10 lat będzie zarządzać reklamą na wiatach przystankowych w Poznaniu, oraz umowę na rewitalizację 250 wiat przystankowych w Łodzi. Wcześniej AMS pozyskał podobne zlecenia m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.
W pierwszym kwartale br. przychody grupy kapitałowej Agora zmalały o 6,1 proc. do 289,6 mln zł, strata netto wzrosła z 3,4 do 47,1 mln zł, a zysk EBITDA - z 37,9 do 44,6 mln zł. Koszty operacyjne firmy zwiększyły się o 0,4 proc. do 309,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: AMS ma kontrakt z Warszawą na 3 mln zł netto
I takie biznesowe skojarzenie - ciekawe na czyich nośnikach wisiał Trzaskowski?