SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora pożegnała się z kilkunastoma osobami z pionu internetowego, m.in. działu wideo Gazeta.pl

W ostatnich dniach Agora rozstała się z kilkunastoma osobami współpracującymi na stałe z działem internetowym, głównie przy tworzeniu treści wideo dla Gazeta.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Staramy się zapewnić pracownikom możliwość przekwalifikowania, ale nie zawsze jest to możliwe i czasami musimy rozstać się z niektórymi osobami. Jednocześnie zwiększamy zatrudnienie w tych obszarach, które dynamicznie się rozwijają, np. content-to-commerce - komentuje rzeczniczka firmy.

Według naszych nieoficjalnych ustaleń Agora rozstała się przede wszystkim z osobami związanymi z firmą umowami cywilnoprawnymi oraz jako jednoosobowe działalności gospodarcze. Są to głównie dziennikarze, operatorzy i montażyści tworzący treści wideo.

Firma nie podaje konkretów dotyczących tych redukcji. - Kierownictwo segmentu Internet dba o to, by struktura organizacyjna biznesu była dopasowana do dynamicznie zmieniającego się rynku mediów cyfrowych. Spółka systematycznie dokonuje oceny poszczególnych projektów i podejmuje decyzje, które z nich będą rozwijane, a z których rezygnuje - opisała Nina Graboś, dyrektor Agory ds. komunikacji korporacyjnej, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl. - Staramy się zapewnić pracownikom możliwość przekwalifikowania, ale nie zawsze jest to możliwe i czasami musimy rozstać się z niektórymi osobami. Jednocześnie zwiększamy zatrudnienie w tych obszarach, które dynamicznie się rozwijają, np. content-to-commerce - dodała.

Nie wiadomo, czy w związku ze zmniejszeniem zespołu Agora zrezygnuje z dalszej realizacji niektórych cykli wideo. Pion internetowy tworzy takie serie zarówno do serwisów internetowych Gazeta.pl, jak też na Facebooka (są to cykle WideoNews, Haps i Myk).

Od ponad roku swoje treści wideo, głównie publicystyczne, mocno rozwija serwis internetowy „Gazety Wyborczej” (miesiąc temu swój nowy program zaczęła prowadzić Dorota Wysocka-Schnepf). Przy czym są one tworzone przez osoby zespół z redakcji „GW”.

W trzech kwartałach br. segment internetowy Agory zanotował spadek wpływów o 2 proc. do 116 mln zł oraz zysku EBITDA z 18,5 do 13,1 mln zł. Jednocześnie wzrosły koszty usług obcych (o 11,3 proc. do 49,4 mln zł) oraz wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników (o 1,6 proc. do 39,2 mln zł).

Według badania Gemius/PBI w październiku br. strony i aplikacje internetowe Grupy Gazeta.pl zanotowały 16,3 mln realnych użytkowników i 728,2 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Agora pożegnała się z kilkunastoma osobami z pionu internetowego, m.in. działu wideo Gazeta.pl

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ann
Nie ma to jak dobra wiadomość z rana. Coraz bliżej dna.
odpowiedź
User
Ana
Inwestorze giełdowy - ten komentarz jest także dla Ciebie! Serwisy Agory nie przynoszą dochodów więc... po raz kolejny podjęto jakże "strategiczną" decyzję wywalenia większej grupy pracujących i zaangażowanych ludzi, jednocześnie utrzymując zatrudnienie dwóch dam, obu kiedyś z TVP - Doroty i Justyny. Te dwie damulki - montują te nieprofesjonalne wideo tylko dlatego że nikt ich nie zatrudnił do ciekawszej pracy - na pewno przyniosą dochód spółce. Super praca, siedzieć w sejmie, latać za politykami i z tego powodu chcieć być "gwiazdą" (coraz większy cudzysłów). Podnieście pensje, przecież zwolnili z TVP i można siedzieć na kanapach sejmowych nawet i 15 godzin na dobę.
odpowiedź
User
Q
Biedronka przyjmuje.
odpowiedź