Agora pożegnała się z kilkunastoma osobami z pionu internetowego, m.in. działu wideo Gazeta.pl
W ostatnich dniach Agora rozstała się z kilkunastoma osobami współpracującymi na stałe z działem internetowym, głównie przy tworzeniu treści wideo dla Gazeta.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Staramy się zapewnić pracownikom możliwość przekwalifikowania, ale nie zawsze jest to możliwe i czasami musimy rozstać się z niektórymi osobami. Jednocześnie zwiększamy zatrudnienie w tych obszarach, które dynamicznie się rozwijają, np. content-to-commerce - komentuje rzeczniczka firmy.
Według naszych nieoficjalnych ustaleń Agora rozstała się przede wszystkim z osobami związanymi z firmą umowami cywilnoprawnymi oraz jako jednoosobowe działalności gospodarcze. Są to głównie dziennikarze, operatorzy i montażyści tworzący treści wideo.
Firma nie podaje konkretów dotyczących tych redukcji. - Kierownictwo segmentu Internet dba o to, by struktura organizacyjna biznesu była dopasowana do dynamicznie zmieniającego się rynku mediów cyfrowych. Spółka systematycznie dokonuje oceny poszczególnych projektów i podejmuje decyzje, które z nich będą rozwijane, a z których rezygnuje - opisała Nina Graboś, dyrektor Agory ds. komunikacji korporacyjnej, w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl. - Staramy się zapewnić pracownikom możliwość przekwalifikowania, ale nie zawsze jest to możliwe i czasami musimy rozstać się z niektórymi osobami. Jednocześnie zwiększamy zatrudnienie w tych obszarach, które dynamicznie się rozwijają, np. content-to-commerce - dodała.
Nie wiadomo, czy w związku ze zmniejszeniem zespołu Agora zrezygnuje z dalszej realizacji niektórych cykli wideo. Pion internetowy tworzy takie serie zarówno do serwisów internetowych Gazeta.pl, jak też na Facebooka (są to cykle WideoNews, Haps i Myk).
Od ponad roku swoje treści wideo, głównie publicystyczne, mocno rozwija serwis internetowy „Gazety Wyborczej” (miesiąc temu swój nowy program zaczęła prowadzić Dorota Wysocka-Schnepf). Przy czym są one tworzone przez osoby zespół z redakcji „GW”.
W trzech kwartałach br. segment internetowy Agory zanotował spadek wpływów o 2 proc. do 116 mln zł oraz zysku EBITDA z 18,5 do 13,1 mln zł. Jednocześnie wzrosły koszty usług obcych (o 11,3 proc. do 49,4 mln zł) oraz wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników (o 1,6 proc. do 39,2 mln zł).
Według badania Gemius/PBI w październiku br. strony i aplikacje internetowe Grupy Gazeta.pl zanotowały 16,3 mln realnych użytkowników i 728,2 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Agora pożegnała się z kilkunastoma osobami z pionu internetowego, m.in. działu wideo Gazeta.pl