Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe galerie zdjęć. „Zyskują użytkownicy i reklamodawcy”
Grupa Gazeta.pl wprowadza w swoich serwisach tematycznych nowy sposób wyświetlania fotostory: zamiast dotychczasowego pokazu slajdów, zdjęcia można oglądać w ramach jednej odsłony. Ma to poprawić komfort oglądania artykułów ze zdjęciami.
Gazeta.pl wprowadza nową formę fotostory jednocześnie zarówno na mobilnych, jak i desktopowych wersjach serwisów tematycznych. Od dwóch miesięcy zespół technologiczny portalu Agory prowadził wśród użytkowników testy, sprawdzając różne rozwiązania i optymalizując wygląd obrazkowych historii. Wprowadzanej wersji ponad 7,5 tys. respondentów przyznała wysoką ocenę - średnio 4,8/5.
- Internauci często narzekają na konieczność „przeklikiwania się" przez zdjęcia, dlatego chcieliśmy wyjść im naprzeciw i ułatwić przeglądanie naszych stron. To efekt naszego podejścia, myślenia strategicznego i wiary w długofalowy efekt budowania lojalności i dobrego doświadczenia naszych czytelników - mówi Krzysztof Stankiewicz, dyrektor rozwoju produktu Gazeta.pl.
Nową wersję fotostory wprowadzono na razie w serwisach tematycznych portalu: m.in. Bryla.pl, Deser.Gazeta.pl, eDziecko.pl, eDziecko.pl, Kobieta.Gazeta.pl, Kultura.Gazeta.pl, Ladnydom.pl, Logo24.pl, MetroWarszawa.Gazeta.pl, Moto.pl, Plotek.pl, Podroze.Gazeta.pl, Ugotuj.to, Wiadomosci.Gazeta.pl i Zdrowie.Gazeta.pl.
- Rozwiązanie, które wypracowaliśmy zwiększa także widoczność wyświetlanych reklam. Bez niepotrzebnego klikania użytkownicy spędzają na stronie więcej czasu i mają szansę zauważyć znajdujące się na niej formaty reklamowe. Zyskują wszyscy - i użytkownicy, i reklamodawcy - dodaje Stankiewicz.
Według badania Gemius/PBI w październiku br. wszystkie strony Grupy Gazeta.pl zanotowały 16,3 mln realnych użytkowników i 728,2 mln odsłon, a sam portal Gazeta.pl - 9,59 mln użytkowników i 290 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe galerie zdjęć. „Zyskują użytkownicy i reklamodawcy”