Internetowy biznes Agnieszki Jastrzębskiej zainwestował w Ekipę
Zarządzana przez prezenterkę Agnieszkę Jastrzębską spółka Mediapop, wydająca m.in. serwisy Jastrzabpost.pl, Popularne.pl i Pysznosci.pl, w 2021 r. przy spadku wpływów o 19 proc. do 8,33 mln zł zanotowała wzrost kosztów. Jej zysk netto wyniósł 103 tys. zł.
Mediapop skok wyników finansowych osiągnęła w 2020 roku, po tym jesienią tego roku przejęła Grupę Popularne, do której należał m.in. serwis informacyjny Popularne.pl. Kupiona spółka w 2019 roku miała 2,92 mln zł przychodów i 289,7 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej 2,68 mln zł przychodów i także 289,7 tys. zł zysku netto.
Z kolei spółka Mediapop wyrosła z witryny show-biznesowej Jastrzabpost.pl uruchomionej przez Agnieszkę Jastrzębską osiem lat temu, początkowo jako blog. Jastrzębska przez kilka lat była reporterką w „Dzień dobry TVN” (pożegnała się z programem w 2020 roku), pracowała też w „Twoim Stylu”, „Vivie!” i „Gali”. Jej spółka w spółka w 2018 roku zanotowała 1,67 mln zł przychodów i 311,2 tys. zł zysku netto, a rok później przy 1,69 mln zł wpływów miała 200 tys. zł straty netto.
Jastrzabpost.pl pozostaje największym serwisem firmy - w sierpniu br. odwiedziło go 5,35 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i sekundę (według badania Mediapanel). Do spółki należy też kilka innych witryn tematycznych: Genialne.pl, Pysznosci.pl, Kochamyzwierzaki.pl, 5mindlazdrowia.pl, Nauka.rocks, Zdroweplecy.net i Techpremiery.pl.
Zeszłoroczną rentowność Mediapopu pogorszył wzrost kosztów operacyjnych o 7,9 proc. do 8,07 mln zł. Wydatki na usługi obce minimalne zmalały (z 4,66 do 4,64 mln zł), natomiast te na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,38 do 1,8 mln zł, na amortyzację - z 810,2 do 912,6 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - ze 114 do 282,6 tys. zł.
W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy zmalał z 2,87 mln zł do 255,6 tys. zł, a zysk netto - z 2,52 mln zł do 102,6 tys. zł.
Agnieszka Jastrzębska jest prezesem Mediapopu, natomiast 100 proc. udziałów należy do spółki LKN Wealth Capital Investors, w której większościowymi wspólnikami są Mariusz Szypura (mąż Jastrzębskiej) oraz Damian Defratyka (poprzednio główny udziałowiec Grupy Popularne). Zeszłoroczny zysk w całości trafił na dywidendę.
Spółka w ub.r. zdecydowała się na niewielką inwestycję w influencerską Ekipę Holding - kupiła 35,7 tys. jej akcji wiosną ub.r. stanowiących 0,4 proc. kapitału. Potem akcjonariat Ekipy Holding się rozwodnił, ponieważ firma poprzez odwrotne przejęcie weszła na boczny rynek warszawskiej giełdy. Od pojawienia się na rynku kapitałowym kurs spółki zmalał z ok. 7,70 do 3,27 zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Internetowy biznes Agnieszki Jastrzębskiej zainwestował w Ekipę
Tym to skarbona powinna się zająć 🤣🤣🤣
Transakcje gotoweczka.