WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)
W sierpniu br. WP.pl miała więcej użytkowników niż Onet.pl, a przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Allegro i Wirtualną Polskę. W aplikacji mobilnej TikToka polscy internauci spędzali średnio ponad 23 godziny.
Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 28,86 mln internautów, co dało 97,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,74 mln użytkowników, 96,73 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 48 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest niezmiennie klasyfikowany osobno YouTube. Jako strona www i aplikacja przyciągnął w sierpniu 26,64 mln internautów (wobec 26,18 mln w lipcu), każdego średnio na 19 godzin, 30 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania (miesiąc wcześniej było to 19 godzin, 51 minut i 53 sekundy).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 21,93 do 23 mln (przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał z 4 godzin, 13 minut i 7 sekund do 3 godzin, 39 minut i 52 sekund). W efekcie wyprzedził Grupę Allegro (spadek liczby użytkowników z 22,92 do 22,71 mln) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,99 do 22 mln).
Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost średniego czasu korzystania z 2 godzin, 25 minut i 59 sekund do 2 godzin, 30 minut i sekundy, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 2 godzin, 2 minut i 50 sekund do 2 godzin, 3 minut i 4 sekund.
Liczba użytkowników Grupy OLX zwiększyła się z 17,98 do 18,35 mln, Grupy TVN - z 12,99 do 13,52 mln, a Grupy ZPR Media - z 14,81 do 15,93 mln. Natomiast Grupa Agora zanotowała spadek z 17,95 do 17,8 mln, a Grupa Ceneo.pl - z 12,12 do 11,44 mln.
Do czołowej dwudziestki wskoczyła Grupa Iberion z 10,07 mln użytkowników (w lipcu miała poniżej 8,8 mln).
W Polsce jest prawie 30 mln internautów
Według Mediapanelu w sierpniu łączna liczba polskich internautów wyniosła 29,6 mln (tyle samo co w lipcu), a tych korzystających z sieci codziennie - 25,5 mln (o 0,1 więcej niż przed miesiącem).
WP.pl wyprzedził Onet.pl, o2 przed Gazeta.pl
Google.com odwiedziło w sierpniu 27,68 mln polskich internautów (to 93,3 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 50 minut i 59 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,49 mln użytkowników oraz godzinę, 52 minuty i 30 sekund.
WP.pl osiągnęła wzrost z 16,95 do 17,51 mln odwiedzających i wyprzedziła Onet.pl, na którym liczba internautów zwiększyła się z 17,02 do 17,24 mln. Na o2.pl liczba odwiedzających wzrosła z 13,55 do 14,1 mln, dzięki czemu serwis wysunął się przed Gazeta.pl (wzrost z 13,57 do 13,65 mln).
SE.pl zanotował wzrost z 10,62 do 11,08 mln internautów, a TVN24.pl - z 9,87 do 10,34 mln.
Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała minimalny spadek liczby użytkowników (z 22,25 do 22,24 mln) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego (z 2 godzin, 3 minut i 38 sekund do 2 godzin, 5 minut i 46 sekund).
Na YouTubie przeciętny czas korzystania zmalał z 9 godzin, 33 minut i 49 sekund do 8 godzin, 51 minut i 7 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka - z 5 godzin, 2 minut i 6 sekund do 4 godzin, 39 minut i 31 sekund.
Przeglądarkowego Netflixa odwiedziło na komputerach 5,01 mln internautów, każdy spędził tam średnio 6 godzin, 7 minut i 38 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 5,3 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania.
1 2
Dołącz do dyskusji: WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)