Agencja Monday z 2 mln zysku, wpływy ponad 50 proc. w górę
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji komunikacji Monday wzrosły o 53,8 proc. do 27,38 mln zł, a jej zysk netto - z 1,73 do 2,05 mln zł.
Koszty operacyjne agencji Monday procentowo wzrosły nieco mocniej od przychodów - o 56,8 proc. do 25,08 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych poszły w górę z 12,67 do 21,52 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się 2,16 do 2,28 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 350,5 do 434,6 tys. zł. W ub.r. agencja zatrudniała na etacie średnio 20 osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jesienią ub.r. agencja przeorganizowała się w Monday Group, wprowadzając trzy nowe marki: Strategy (doradztwo strategiczne), Comms (komunikacja) oraz Digital (kreacje digitalowe, social media).
Firmie udało się poprawić wszystkie wskaźniki zyskowności. Na poziomie sprzedażowym zysk zwiększył się z 1,82 do 2,3 mln zł, a na poziomie netto - z 1,73 do 2,05 mln zł, mimo naliczonego w ub.r. 224,1 tys. zł podatku dochodowego (rok wcześniej był zerowy).
Agencja nie wypłaci dywidendy z zeszłorocznego zysku netto, w całości przeznaczono go na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Agencja Monday z 2 mln zysku, wpływy ponad 50 proc. w górę