SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,5 mln zł kary za mylącą kampanię 'Zamykamy żabki'

UOKiK uznał, że kampania reklamowa sieci Żabka prowadzona podhasłem "Zamykamy żabki" wprowadzała odbiorców w błąd. Jako karęfirma ma zapłacić 1,5 mln zł.

Kampania reklamowa sieci sklepów Żabkaprowadzona była od września do końca października 2008 roku.Towarzyszące jej hasło - "Informujemy, że decyzją zarządu spółkiŻabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" sugerowało -zdaniem UOKiK - zamykanie sklepów tej sieci. Komunikaty te niezawierały informacji, że w rzeczywistości sieć nie kończydziałalności, a hasło dotyczy akcji promocyjnej. Kampania zostałaprzeprowadzona w prasie, telewizji oraz w sieci sklepów.

O szczegółach klienci mogli dowiedzieć się, dzwoniąc pod podanynumer infolinii. Zdaniem Urzędu, odesłanie do infolinii mogłosugerować, że klienci uzyskają dodatkowe informacje na tematlikwidacji sklepów, a nie akcji promocyjnej. Dopiero w drugimetapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loteriępromocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcieżabki.

Urząd uznał, że spółka, reklamując w ten sposób akcjępromocyjną, a nie zakończenie działalności, wprowadziła konsumentóww błąd. Firma musi opublikować decyzję UOKiK na swoich stronachinternetowych oraz w jednym z dzienników ogólnopolskich. Decyzjanie jest prawomocna.

Jacek Spychała z firmy Żabka Polskapoinformował, że firma nie zgadza się z decyzją UOKiK i odwoła sięod niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. "Uważamy, że dlaprzeciętnego konsumenta jasne było, iż akcja +ZAMYKAMY ŻABKI+ todziałanie marketingowe, o czym spółka informowała na łamach prasy,w sklepach sieci Żabka oraz poprzez bezpłatną infolinię" -wyjaśnił.

UOKiK zakwestionował już wcześniej podobną praktykę, gdy siećMedia Markt organizowała wyprzedaże pod pretekstem likwidacjisklepu. Z informacji umieszczonych w prasie oraz na bilbordachwynikało, że sieć planuje zakończyć działalność w Rzeszowie, akonsumenci mogą dokonać zakupów "po raz ostatni". Dwa dni przedplanowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatneogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowezamknięcie inwentaryzacją. Urząd uznał jednak, że firma wprowadziłakonsumentów w błąd i zobowiązał ją do złożenia oświadczenia, żepodawał do publicznej wiadomości nieprawdziwie informacje.

UOKiK prowadzi obecnie 18 postępowań dotyczącychreklamy.

Dołącz do dyskusji: 1,5 mln zł kary za mylącą kampanię 'Zamykamy żabki'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl