LEGO, producent klocków rozstrzygnął trwający od początku ub.r. przetarg na globalną obsługę mediową. Do współpracy globalnie wybrał Publicis One, a w Polsce będzie pracować ze Starcomem.
LEGO rozpoczęło globalny przetarg na planowanie i zakup mediów na początku 2023 roku. Firma wysłała wówczas zaproszenia i prośbę o informacje w ramach prowadzonego postępowania do wszystkich dużych holdingów reklamowych.
Duńska marka od 2017 roku w zakresie planowania i zakupu mediów współpracowała z IPG Mediabrands, a w Polsce - z należącym do niej domem mediowym Initiative. Teraz obsługę mediową przejmie od niej na naszym rynku Starcom.
Lego z nową współpracą na polskim rynku
Według firmy badawczej COMvergence firma Lego wydaje rocznie około 450 milionów dolarów na reklamę w mediach.
- Byliśmy pod wrażeniem głębi i szerokości kompetencji Publicis One – a także ich zbieżnych wartości kulturowych. Nie możemy się doczekać współpracy w celu dalszego udoskonalenia naszego ekosystemu, wykorzystując ich spostrzeżenia i możliwości, aby tworzyć angażujące i znaczące doświadczenia dla naszych odbiorców - powiedziała Julia Goldin, dyrektor ds. produktów i marketingu w The Lego Group.
Ambasadorką LEGO została w ub.r. polska tenisistka Iga Świątek.