Do wznowionego przez Ministerstwo Cyfryzacji przetargu na emisję kampanii informacyjno-promocyjnych o korzyściach z wykorzystywania technologii cyfrowych zgłosiło się osiem agencji. Wśród nich są m.in. Sigma Bis, Carat Polska czy Mastermind Media. Walczą o obsługę budżetu w kwocie 10 mln zł.
Przetarg Ministerstwa Cyfryzacji obejmuje emisję kampanii w obszarze „e-usługi publiczne”. Celem zaplanowanych działań jest emisja kompleksowej i spójnej kampanii edukacyjno- informacyjnej. Kampania jako całość ma być emitowana w sposób ciągły do końca 2025 roku. Wybrana w tym przetargu agencja ma zająć się przygotowaniem i wdrożeniem strategii mediowej dla kampanii, zakupem mediów do niej (w prasie, radiu, internecie) oraz działaniami z influencerami. Czas reklamowy w telewizji resort ma kupować we własnym zakresie.
Oferty w tym postępowaniu złożyło 8 agencji: Initiative Media Warszawa, Media Group, Sigma Bis, Five Media, Arena Media Communications, Carat Polska, Mastermind Media, Euvic Media.
Obecny przetarg został rozpisany przez resort na nowo. Poprzedni - ogłoszony kilka tygodni wcześniej - unieważniono, ponieważ “był obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.
Budżet na zaplanowane działania, które będą realizowane do końca 2025 roku wynosi 10 mln zł i obejmuje emisję reklam, prowizję wybranej agencji oraz koszty techniczne. Nie zawiera kosztów emisji reklam w telewizji (około 4 mln zł).
Kreacją kampanii, której dotyczy to postępowanie zajmie się agencja GoldenSubmarine.