Do przetargu Telewizji Polskiej na usługi planowania i zakupu mediów do jej kampanii zgłosiły się cztery agencje mediowe - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Walczą o obsługę budżetu w wysokości ponad 55 mln zł.
Przetarg Telewizji Polskiej dotyczy planowania, zakupu, organizacji/realizacji i raportowania z przeprowadzonych jej kampanii reklamowych w takich kanałach komunikacji, jak prasa, kino, radio, outdoor, digital display, video online, YouTube video, programmatic, social media. Wybrana w nim agencja zajmie się też drukiem reklam na nośniki outdoorowe, produkcją i przeformatowaniem internetowych form reklamowych, produkcją form reklamowych do emisji na elektronicznych nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, zlecaniem usług pokrywających koszty techniczne i monitoring (ad-serving i traffic), monitoringiem i kontrolą postępu kampanii itp.
W ramach współpracy agencja ta będzie także planować i zlecać kampanie reklamowe TVP realizowane w ramach umów na wymianę usług w trybie wzajemnych kompensat należności i zobowiązań do emisji reklam radiowych i telewizyjnych (barter) zawartych bezpośrednio pomiędzy Telewizją Polską a właścicielami lub dostawcami mediów.
Do przetargu zgłosiły się cztery agencje: Arena Media Communications (jako “koszt wykonania zamówienia” podała stawkę 2 proc.), Sigma Bis (1,5 proc.), UM (2 proc.) i Value Media (2 proc.).
Ile na reklamy TVP Info i „19.30”
Jako jedno z zadań przed agencją wskazano przygotowanie strategii komunikacji reklamowej TVP Info. W briefie opisano, że firma marketingowa powinna „nakreślić kierunek wyboru odpowiedniego media splitu, spójnego charakterologicznie z definicją stacji informacyjnej; oraz mieć na uwadze misję stacji, cechującą nadawcę publicznego”. Wyliczono cztery cele działań reklamowych TVP Info, m.in. wzrost oglądalności.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według briefu w 2025 roku przeprowadzone zostaną dwie duże kampanie reklamowe TVP Info (z budżetem po 1 mln zł netto), a całoroczna komunikacja w internecie (m.in. mediach społecznościowych) będzie kosztować 1 mln zł. Natomiast na trzy kampanie „19.30” zaplanowano w sumie 3,3 mln zł netto.
Umowa z wybraną agencją zostanie zawarta na rok. Budżet przeznaczony do obsługi wynosi 45 mln zł netto (bez VAT). Z tego koszty zewnętrznego wykonania usług nie mogą przekroczyć kwoty ok. 44,1 mln zł, a wynagrodzenie agencji (suma prowizji oraz dodatkowej premii pieniężnej) nie może być wyższe niż 882,3 tys. zł netto.
Poprzedni przetarg unieważniono
TVP pod koniec lipca 2023 roku ogłosiła przetarg na usługi planowania i zakupu mediów do jej kampanii. Budżet wynosił blisko 60 mln zł, a umowa ze zwycięską agencją miała zostać zawarta na rok. Pod koniec września ub.r. przetarg rozstrzygnięto, wybierając do współpracy agencję Value Media. Oznaczało to koniec współpracy z Sigma Bis. Mimo upływu wielu miesięcy od rozstrzygnięcia postępowania umowy ze zwycięską agencja TVP nie zawarła. W kwietniu br. nadawca unieważnił ten przetarg informując, że “nie wyłoniono zwycięzcy, a procedura konkurencyjna została zamknięta”. Jako powód unieważnienia podano “inne”.
Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynikało, że tuż po ogłoszeniu wyników przetargu Sigma Bis zaskarżyła wybór Value Media i złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyniku rozstrzygnięcia. Skarg miało być nawet kilka i do tej pory zaskarżone przez Sigma Bis rozstrzygnięcia nie zostały wyjaśnione. To z kolei spowodowało, że TVP nie mogła wówczas podpisać umowy z Value Media i współpracować z tą agencją. Dlatego też publiczny nadawca zdecydował się unieważnić przetarg.