Ministerstwo Cyfryzacji od nowa rozpisało przetarg na emisję kampanii informacyjno-promocyjnych na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych. Budżet do obsługi wynosi 10 mln zł - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Przetarg Ministerstwa Cyfryzacji obejmuje - podobnie jak postępowanie sprzed kilku tygodni - emisję kampanii w obszarze „e-usługi publiczne”. Celem zaplanowanych działań miała być emisja kompleksowej i spójnej kampanii edukacyjno- informacyjnej. Kampania jako całość ma być emitowana w sposób ciągły w okresie do końca 2025 roku.
Wybrana w tym przetargu agencja ma zająć się przygotowaniem i wdrożeniem strategii mediowej dla kampanii, zakupem mediów do niej (w prasie, radiu, internecie) oraz działaniami z influencerami. Czas reklamowy w telewizji resort ma kupować we własnym zakresie.
Krótki czas na składanie ofert
Obecny przetarg ma przyspieszoną procedurę - termin składania ofert mija 9 października. Resort wyjaśnia, że przyspieszony tryb wynika z tego, że poprzedni przetarg unieważniono, ponieważ było obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
“Zastosowanie skróconego terminu na składanie ofert w przedmiotowym postępowaniu jest podyktowane faktem, że Ministerstwo Cyfryzacji już wybrało w osobnym zamówieniu nr PN-10/2024 agencję kreatywną i zawarto z nią umowę 20.08.2024 r. Agencja ta jest w trakcie przygotowania koncepcji kampanii i materiałów reklamowych do emisji w kampanii. Zatem pilne rozstrzygnięcie przetargu na emisję kampanii jest niezbędne do realizacji już zawartej umowy z agencją kreatywną. Agencja wyprodukuje komplet materiałów reklamowych maksymalnie do pierwszej połowy listopada 2024 r. i będą one gotowe rozpoczęcia emisji, a tym samym uruchomienia kampanii w mediach. Zatem jedynie skrócenie terminu na składanie ofert umożliwi szybki wybór domu mediowego odpowiedzialnego za emisję kampanii w możliwie najszybszym terminie i w pełnym zakresie jaki został przewidziany w projekcie KEI2, z którego finansowana jest kampania. Zawarta umowa na agencję kreatywną i przedmiotowe zamówienie na dom mediowy stanowią kompletną całość pozwalającą na realizację kampanii w mediach” - informuje resort.
Kreacją kampanii, której dotyczy to postępowanie zajmie się agencja GoldenSubmarine.
W odpowiedzi na poprzedni przetarg wpłynęło 9 ofert. Złożyły je agencje: Five Media, Initiative Warszawa, Arena Media Communications, Euvic Media, Sigma Bis, Media Group, Carat Polska, Mastermind Media oraz konsorcjum agencji Fabryka Komunikacji Społecznej i Media Republic.
Budżet na zaplanowane działania, które będą realizowane do końca 2025 roku wynosi 10 mln zł i obejmuje emisję reklam, prowizję wybranej agencji oraz koszty techniczne. Nie zawiera kosztów emisji reklam w telewizji (około 4 mln zł).