SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe dyskontu internetowego Frisco (należącego do grupy Eurocash) wzrosły o 20 proc. do 131 mln zł. Platforma ma 26 proc. kupujących więcej niż przed rokiem.

Przychody Frisco w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku ze 109 do 131 mln zł. To prawie połowa całorocznych wpływów platformy w 2021 roku, które wyniosły 278 mln zł.

Frisco zwiększyło sprzedaż dużo mocniej niż w całym ub.r., gdy nastąpił wzrost o 13 proc. do 434 mln zł. W raporcie grupy Eurocash zaznaczono, że w zeszłym kwartale udział Frisco w rynku dyskontów interntowych poszedł w górę po tym, jak z Polski z końcem lutego br. wycofała się platforma Barbora.

Wzrost sprzedaży na Frisco wynika przede wszystkim z większej liczby kupujących. Na koniec marca br. na platformie było 115 tys. aktywnych klientów, co wobec 91 tys. rok wcześniej oznacza wzrost o 26 proc. Na koniec grudnia ub.r. z Frisco korzystało zaś 104 tys. użytkowników.

Natomiast średnia wartość koszyka zakupowego na platformie w zeszłym kwartale sięgnęła 325 zł, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

W strukturze grupy Eurocash Frisco należy do pionu Projekty, którego drugą ważną składową jest sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ich przychody w pierwszym kwartale br. urosły rok do roku o 32 proc. do 108 mln zł. Sprzedaż porównywalna (w tej samej liczbie sklepów) wzrosła natomiast o 10 proc.

Na koniec marca br. działało 426 placówek Duży Ben, wobec 338 rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Cały segment Projekty zwiększył kwartalne przychodu z 210,1 do 255,2 mln zł. Jego strata EBITDA zmalała z 13,9 do 12,2 mln zł, a strata operacyjna pogłębiła się z 28,7 do 30,3 mln zł.

Grupa Eurocash w zeszłym kwartale br. zanotowała niewielki wzrost przychodów: z 7,55 do 7,59 mld zł. Zysk EBITDA firmy zmalał ze 165,5 do 139,1 mln zł, wynik operacyjny - z 14,2 mln zł zysku do 21 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 49,69 do 87,29 mln zł.

Znacząco pogorszyły się wyniki segmentu hurtowego firmy: wpływy zmniejszyły się z 5,51 do 5,42 mld zł, a zysk EBITDA - ze 161,1 do 144 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Ceny mają jak w czasach najwyższej inflacji.
odpowiedź