Żywiec liczy na wzrost wyników w 2007 roku
Grupa Żywiec liczy na dalszą poprawę wyników, chce ograniczać koszty.
Grupa Żywiec liczy na dalszy wzrost wyników, nie tylko w 2007 roku, ale również w długim terminie. Jednocześnie spółka planuje wprowadzić kilka projektów, które łącznie zredukują koszty stałe spółki o 80 mln zł rocznie do końca 2008 roku.
"Nie chcemy dawać konkretnych prognoz, ale mając na względzie nasze dotychczasowe osiągnięcia, a także plany, które zamierzamy wdrożyć w najbliższym czasie, spodziewamy się dalszego wzrostu wyniku finansowego nie tylko w 2007 r. ale również w dłuższym terminie" - powiedział prezes firmy Hans van Zon podczas środowej konferencji prasowej.
Prezes poinformował, że wśród planów spółki na 2007 roku jest m.in. budowa centrum finansowo-księgowego w Bielsku-Białej, a także wzmocnienie i rozbudowa sieci dystrybucyjnej.
"Stworzenie centrum finansowego jeszcze bardziej zwiększy naszą wydajność w obrębie grupy przy jednoczesnej redukcji kosztów o kilka milionów rocznie" - powiedział van Zon.
"Łącznie do końca 2008 roku chcemy ograniczyć koszty stałe o 80 mln zł rocznie" - dodał.
Ponadto, poinformował prezes, Grupa Żywiec na ten rok planuje odświeżenie wizerunku marki Tatra.
"Już w 2006 roku sprzedaż tej marki wzrosła o 6%, a sądzimy, że tkwi w niej jeszcze większy potencjał" - powiedział van Zon.
W kwestii browaru Kujawiak, spółka nie planuje zrezygnować z marki, ale chce sprzedać browar.
"Już jesteśmy na etapie wyprzedaży części aktywów browaru. Są to wszelakie urządzenia i maszyny. Co do browaru - chcemy sprzedać go inwestorowi, który rozpocznie tam nową działalność" - poinformował prezes.
W 2006 roku wśród marek z portfela Grupy Żywiec, największy wzrost sprzedaży odnotowała Warka - o 25,5%. Na drugim miejscu uplasowało się Królewskie z 22,5% wzrostu. Później kolejno - Heineken (+15%) i Żywiec (+8,5%).
W 2005 roku udział w rynku Grupy Żywiec wynosił 33%, natomiast rok później - 33,5%.
"W 2006 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy próg sprzedaży na poziomie 11 mln hektolitrów" - powiedział van Zon.
Prezes powiedział, że w przypadku polskiego rynku piwa, oczekiwany jest dalszy jego wzrost, a składa się na to kilka czynników.
"Przede wszystkim boom gospodarczy, ale także dobra pogoda dla rynku piwa i efektywne działania marketingowe" - ocenia van Zon.
Grupa Żywiec miała po audycie 330,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2006 roku wobec 332,98 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3163,88 mln zł wobec 2844,89 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Żywiec liczy na wzrost wyników w 2007 roku