Zysk Netii wzrósł o 72 proc., więcej sprzedanych usług telewizyjnych i mobilnych, mniej stacjonarnych
W minionym półroczu Netia przy nieco wyższych wpływach niż rok wcześniej zanotowała o 71,9 proc. wyższy zysk netto. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba świadczonych przez firmę mobilnych usług telefonocznych, natomiast zmalała liczba usług internetu i telefonii stacjonarnej.
Przychody Netii w pierwszej połowie br. wyniosły 777,37 mln zł, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast zysk netto wzrósł w skali roku o 71,9 proc. - z 7,82 mln zł do 13,45 mln zł, przy czym zysk operacyjny zmalał o 21 proc. - z 16,28 mln zł do 12,86 mln zł.
W samym drugim kwartale spółka miała 386,87 mln zł wpływów (1,7 proc. więcej niż rok wcześniej), 12,71 mln zysku operacyjnego (wzrost o 24 proc. w skali roku) i aż 23,7 mln zł zysku netto (prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej).
Na koniec czerwca Netia miała sprzedanych 2,19 mln jednostkowych usług (RGU), o 62,8 tys. mniej niż rok wcześniej (spadek o 3 proc.). Liczba usług we własnej sieci wzrosła w skali roku o 32,4 tys., a tych w sieciach obcych zmalała o 94,2 tys.
Netia na koniec pierwszego półrocza miała 172,3 tys. aktywnych usług telewizyjnych, o 21,1 tys. więcej niż przed rokiem (14 proc. w górę).
Liczba świadczonych usług szerokopasmowych wyniosła 728,2 tys., po spadku o 6 proc. w skali roku. Przy czym liczba usług oferowanych we własnej sieci wzrosła z 412,1 tys. do 423,6 tys., a zmalała tych oferowanych na dostępie regulowanym: w przypadku BSA z 224,9 tys. do 188,4 tys., a w przypadku LLU ze 142,7 tys. do 116,2 tys. Na koniec czerwca br. poprzez własną sieć dostępową Netii świadczone były usługi szerokopasmowe dla 58 proc. klientów, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Liczba mobilnych usług głosowych zwiększyła się ponad dwukrotnie - z 28,7 tys. do 82,9 tys., a liczba mobilnych usług internetowych zmalała z 18,6 tys. do 17,1 tys.
Liczba usług głosowych wyniosła 1,19 mln, o 105,3 tys. mniej niż w połowie ub.r. - Ze względu na zaostrzoną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym oraz koncentrację spółki na usługach wysokomarżowych na sieciach własnych, Netia obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów i marży z tytułu tych usług w ramach działań retencyjnych. Ponadto Netia sukcesywnie zwiększa liczbę klientów, którym świadczy usługi głosowe w oparciu o nisko kosztową technologię VoIP (są to głównie klienci biznesowi). W II kwartale 2016 r. baza klientów VoIP obsługiwanych we własnej sieci wzrosła o 2,4 tys. usług - informuje firma w raporcie finansowym.
Dołącz do dyskusji: Zysk Netii wzrósł o 72 proc., więcej sprzedanych usług telewizyjnych i mobilnych, mniej stacjonarnych
Warszawy nie komentuje, bo każdy wie.