"Żubrówka" rusza na podbój świata
CEDC podpisała trzy nowe umowy na dystrybucję wódki 'Żubrówka' za granicą.
Central European Distribution Corporation, inwestor strategiczny Polmosu Białystok, podpisała długoterminowy kontrakt z Pernod Ricard na dystrybucję wódki „Żubrówka” m.in. we Francji oraz umowy na dystrybucję tego trunku w Wielkiej Brytanii i Japonii, poinformowała CEDC w czwartkowym komunikacie.
„CEDC zawarło długoterminową umowę z Pernod Ricard, która zacznie obowiązywać 1 lipca 2006 roku, obejmującą dystrybucję na licznych kluczowych rynkach na całym świecie, w tym do Francji, gdzie Żubrówka zajmuje drugie miejsce wśród importowanych wódek. CEDC podpisało również nowe kontrakty z dystrybutorami o silnej pozycji w Wielkiej Brytanii (Marblehead Brand Development) oraz Japonii (Lead Off Japan)” – głosi komunikat CEDC.
Podpisanie nowych umów na dystrybucję „Żubrówki" ma zwiększyć sprzedaż tej wódki na nowych rynkach.
„Umowa z Pernod Ricard umożliwi nam dalszy rozwój niewykorzystanego dotąd potencjału Żubrówki na kluczowych międzynarodowych rynkach wódki” – powiedział William Carey, prezes CEDC, cytowany w komunikacie.
„Żubrówka jest jedną z najszybciej rozwijających się marek wódki w Wielkiej Brytanii i trzecią wiodącą wódką importowaną w Japonii. Spodziewamy się wzrostu wielkości sprzedaży w Japonii i Wielkiej Brytanii o co najmniej 30% rocznie przez najbliższe trzy lata - dzięki wsparciu naszych nowych partnerów dystrybucyjnych na tych kluczowych rynkach” – dodał Carey.
CEDC zapowiada również wejście ze sztandarowym produktem Polmosu Białystok na największy rynek wódki z segmentu premium na świecie, a więc do Stanów Zjednoczonych.
Grupa CEDC ma ok. 66% akcji Polmosu Białystok i jest największym w ujęciu wartościowym producentem napojów alkoholowych w Polsce. Wytwarza m.in. takie wódki jak Absolwent, Żubrówka, Bols, Soplica. CEDC eksportuje obecnie Żubrówkę na rynki europejskie i azjatyckie. Firma należy również do jednych z największych w Polsce dystrybutorów i importerów alkoholi.
Dołącz do dyskusji: "Żubrówka" rusza na podbój świata