Znakomite wyniki Idei w 2003 r.
PTK Centertel planuje dalszą poprawę wyników w 2004 r.
Polska Telefonia Komórkowa Centertel zaprezentowała wyniki czwartego kwartału 2003 r. Idea posiadała na koniec ub. r. ok. 33 proc. udział w polskim rynku telefonii komórkowej z 5.700.002 użytkowników (z czego ok. 3,1 mln w ofercie prepaid). Operator Idei osiągnął przychody w wysokości 4.532 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto.
W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów o ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.
"Miarą sukcesów PTK Centertel w czwartym kwartale ubiegłego roku oraz całym 2003 r. jest umocnienie udziałów rynkowych - zarówno ilościowych jak i wartościowych - pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W 2004 r. zamierzamy nadal uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów - pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. Dzięki temu będziemy wzmacniać z nimi pozytywne, długofalowe relacje - zgodnie z naszym hasłem: IDEA - ŁĄCZY CIĘ Z LUDŹMI, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami, a także jeszcze lepszą obsługą klientów".
Przychody PTK Centertel na koniec 2003 roku wyniosły 4.532 mln PLN (3.460 mln PLN w 2002 r.), przy zatrudnieniu 2.613 osób (2.728 w 2002 r.). Liczba abonentów w sieci Idea (GSM 900/1800) wynosiła (na 31.12. 2003 r.) 2.514 mln (1.740 mln), natomiast użytkowników prepaid było 3.181 mln (2.728 mln), a abonentów sieci analogowej Centertel (NMT450) było 7 tysięcy (12 tys. w 2002 r.). Idea zwiększyła swoją bazę klientów w 2003 r. o ponad 1,2 mln i osiągnęła na koniec ub. r. 5.702 mln klientów (w stosunku do 4.48 mln na koniec 2002 r.). Na uwagę także zasługuje znaczący wzrost udziałów klientów abonamentowych, w większym stopniu korzystających z usług GSM niż użytkownicy prepaid.
"Uzyskane w 4Q2003 r. dobre wyniki sprzedaży (ponad 36 proc. nowopozyskanych klientów wybrało ofertę Idei), udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel - zdecydowanie pomogły nam w tym w ostatnim kwartale ub. r. wyróżniające ofertę Idei na rynku: innowacyjne usługi (np. LicencjaGPRS) oraz specjalne promocyjne Oferty Świąteczne (skierowane do dotychczasowych i nowych wszystkich klientów oraz wszystkich segmentów rynku). Obecnie zaproponowaliśmy nowe usługi, np: Dla Każdego (nowa oferta prepaid w Idei),usługę Do Pary, czy promocję Mierz Wyżej i jesteśmy przekonani, że spotkają się one z równie dobrym przyjęciem jak wcześniej IdeaMIX, taryfy Idea dla Firm czy taryfa Zrób to Sam w Idea POP".
Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange.
Dołącz do dyskusji: Znakomite wyniki Idei w 2003 r.