Zmiany w Germanwings
Germanwings wybiera Berlin-Schönefeld jako trzeci port macierzysty
Germanwings zorganizuje w Berlin-Schönefeld swój trzeci po Kolonii/Bonn i Sztutgarcie port macierzysty, w którym początkowo będą stacjonować dwa samoloty. Razem z dotychczasowymi połączeniami łączącymi stolicę Niemiec z dwoma pozostałymi lotniskami, Berlin będzie obsługiwany przez cztery samoloty Germanwings. „Zaczynamy w Berlinie niemal z takiego samego pułapu co w Kolonii/Bonn przed dwoma i pół roku” — powiedział dziennikarzom dr Joachim Klein, prezes zarządu Germanwings w Berlinie na rozpoczęciu targów turystycznych ITB. Tania linia rozszerza działalność w Berlinie od 5 czerwca 2005 r.
Oprócz dotychczasowych lotów do Kolonii/Bonn i Sztutgartu nowa oferta linii lotniczej oznaczonej kodem 4U, obejmuje rejsy do Ankary, Düsseldorfu, Stambułu, Moskwy, Monachium, Splitu, Sztokholmu i Zagrzebia. Bilety na wszystkie nowe połączenia poza Moskwą można rezerwować już od dzisiaj (piątek, 11 marca) od godziny 14:00 w serwisie www.germanwings.com. Rezerwacje połączeń ze stolicą Rosji będą możliwe już w najbliższych dniach. Ceny wszystkich biletów zwykłych zaczynają się od 19 EUR włącznie ze wszystkimi podatkami i opłatami. Dr Joachim Klein: „W Berlinie będzie tak samo: Od 10 do 15% miejsc na wszystkich naszych rejsach będziemy oferowali w najtańszych taryfach po 19 i 29 EUR. Mieszkańcy Berlina będą mogli również skorzystać z pomysłowych promocji, z których jesteśmy już znani na zachodzie i południu Niemiec. Mogą również liczyć na promocje Crazy Nights i Blind-Booking”.
Germanwings rozbudowuje ponadto swój węzeł w Kolinii/Bonn: Poza nowymi miejscami docelowymi - takimi, jak Ankara, Birmingham i Werona, tania linia będzie od lata 2005 r. latać do Moskwy i Dubrownika, rozszerzając tym samym swoją działalność w Europie Południowo-Wschodniej i Wschodniej. Dzięki temu w zasięgu turystów i biznesmenów z zachodnich Niemiec znajdzie się tak atrakcyjny nowy cel, jak rosyjska stolica. Wraz z Moskwą i Dubrownikiem Germanwings będzie już latał z Kolonii/Bonn do 39 miejsc — żadna inna tania linia lotnicza nie oferuje więcej miejsc docelowych z jakiegokolwiek lotniska w Europie.
Silnym argumentem przemawiającym za wejściem do Berlina był dla Germanwings niezwykle udany 2004 r. Linia zaczęła już odnotowywać zyski mimo, że od pierwszego lotu upłynęły zaledwie dwa lata. W ubiegłym roku Germanwings przewiózł 3,5 mln pasażerów (wzrost o 44% w porównaniu z 2003 r.); obroty zwiększyły się ze 150 do 247 mln EUR (wzrost o 65%). Średnie roczne obłożenie przekraczające 82% oznacza, że tania oferta została z entuzjazmem przyjęta przez pasażerów.
Germanwings będzie kontynuować szybki rozwój również w tym roku: Wraz z wyborem Berlina jako nowego hubu flota zwiększy się z 15 do 20 samolotów. Dr Joachim Klein: „W 2004 r. udowodniliśmy, że możemy być rentownym przedsięwzięciem”. Tania linia oczekuje w roku bieżącym od 5,5 do 6 mln pasażerów. Pozwoli to podnieść poziom obłożenia rejsów z 82 do 84% i przynieść obroty powyżej 350 mln EUR. Pięć nowych samolotów powinno poskutkować zwiększeniem zatrudnienia z około 460 na koniec 2004 r. do 600–650 osób. Germanwings będzie tym samym należał do najszybciej rosnących przedsiębiorstw w Niemczech.
Dzięki trzeciemu lotnisku wylotowemu Germanwings będzie teraz pokrywał swoim zasięgiem także północno-wschodnią część Niemiec. Dr Joachim Klein: „Startując z Berlina, zmieniamy skalę działalności z regionalnej na ogólnokrajową. Efekt synergii przyniesie nam wiele korzyści: uczynimy z Germanwings markę znaną w całych Niemczech. Lokalizacja w Berlinie ma ponadto znaczenie symboliczne. Oprócz Kolonii/Bonn i Sztutgartu będziemy się mogli rozwijać także w stolicy i tworzyć w Berlinie nowe miejsca pracy”.
Duże znaczenie dla sukcesu firmy ma Internet, jako główna platforma operacyjna, przez którą zostało sprzedanych w ubiegłym roku 94% wszystkich biletów. Serwis internetowy Germanwings www.germanwings.com, który jest odwiedzany od 2,5 do 3 mln razy w miesiącu, zalicza się do największych niemieckich portali turystycznych z branży tanich linii typu „no frills” (bez dodatków) i uplasował się tuz za pierwszą dziesiątką niemieckich serwisów turystycznych. Serwis internetowy ma w tym roku zostać dalej rozbudowany jako platforma marketingowa i oferować wszystkim grupom klientów od rodzin po biznesmenów obszerną paletę produktów pozwalających na indywidualne zaplanowanie taniego wyjazdu. Wiceprezes Germanwings dr Andreas Bierwirth: „Już w najbliższych dniach nasz serwis internetowy stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny: Rozpoczynamy współpracę z Intercontinental Hotels Group, w ramach której będziemy ogłaszali w serwisie różne promocje dla naszych klientów.
Portal turystyczny www.germanwings.com ma szeroki zakres: Od promocji w hotelach przez wyjazdy zorganizowane, wynajem samochodów po obsługę turystów. Linia lotnicza oferuje wszystkim grupom klientów od rodzin po biznesmenów obszerną paletę produktów pozwalających na indywidualne zaplanowanie taniego wyjazdu. Dr Andreas Bierwirth zwrócił również uwagę na to, że przychody ze sprzedaży osiągnęły siedmiocyfrowy poziom już w 2004 r. W tym roku oczekiwane jest podwojenie przychodów. Tym samym Germanwings stanie się jedną z największych firm w branży tanich lotów. Szybko rozwija się również działalność w zakresie wyjazdów grupowych.
Rozwija się również współpraca Germanwings z Centralwings, tanim przewoźnikiem należącym do polskiego LOT-u, która rozpoczęła się na początku tego roku. Obaj przewoźnicy opanowali już niemiecko-polski rynek komunikacji lotniczej w sektorze tanich linii. Na początku marca Centralwings uruchomił nową trasę z Hanoweru do Warszawy, a w kwietniu samoloty tej linii będą również latały z Kolonii/Bonn do Katowic.
Prezes Germanwings wyraził silny sprzeciw wobec planów wprowadzenia nowego podatku od paliw: „Dodatkowy podatek oznacza, że nie tylko urlop stanie się droższy, ale także podróże służbowe. Ograniczenie mobilności podniesie koszty rozwoju gospodarczego. Nasza tania oferta trafia przede wszystkim do klasy średniej, która dotychczas dzielnie wspierała niemiecką gospodarkę we wszystkich jej okresach rozkwitu i zastoju”. Prezes namawiał do równego traktowania wszystkich uczestników rynku: „Jeśli nie znajdziemy jednolitego rozwiązania dla całej Europy, turyści zaczną wyjeżdżać ze Szwajcarii lub krajów wschodnioeuropejskich”.
Nowe loty Germanwings z Berlina od 5 czerwca 2005 r.:
Ankara, Düsseldorf, Kolonia/Bonn, Monachium, Moskwa, Split, Stambuł, Sztokholm, Sztutgart, Zagrzeb.
Dołącz do dyskusji: