"Złote Spinacze ZFPR" 2005
Rozpoczęła się trzecia edycja konkursu 'Złote Spinacze' na najlepsze projekty PR, organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
Konkurs "Złote Spinacze ZFPR", organizowany przez Związek Firm Public Relations, ma na celu wyłonienie najlepszych projektów PR w poszczególnych kategoriach.
Celem inicjatywy jest podwyższanie standardów oferowanych usług PR oraz podnoszenie poziomu wiedzy specjalistów z branży. "Złote Spinacze" mają stanowić też dla nich motywację do nieustannego doskonalenia zawodowego.
Konkurs ma charakter otwarty. Jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku. Do konkursu mogą zostać zgłoszone kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005 przez:
- działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach,
- agencje PR,
- organizacje pozarządowe,
- organy samorządów lokalnych.
Kategorie
W tegorocznej edycji konkursu nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach.
Debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility. Wykaz wszystkich kategorii oraz ich definicje umieszczone są w regulaminie. Bardziej szczegółowe opisy publikować będziemy w naszym biuletynie. W tym numerze prezentujemy dwie kategorie, w kolejnych wydaniach następne.
PR korporacyjny:
Kategoria, w której zgłoszone projekty służą osiąganiu bezpośrednich celów wizerunkowych firm czy instytucji. Kategoria dość pojemna, co roku zgłaszanych jest wiele prac, nie należy jej jednak mylić z projektami społecznymi czy CSR. W zgłoszeniu należy wykazać wpływ projektu na kształtowanie czy umacnianie określonego wizerunku firmy, pamiętając przy tym o efektywnym wykorzystaniu wszystkich działań.
Kampania edukacyjna:
Kategoria, do której w poprzednich dwóch edycjach nadsyłano najwięcej zgłoszeń. Zgłaszany do niej projekt jest nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego w zakresie kreowania konkretnych pozytywnych postaw lub zachowań. Działania edukacyjne muszą być realizowane przy czynnym udziale firmy lub instytucji (produktu lub usługi). Nie można do tej kategorii zgłaszać projektów, w których firmy lub instytucje angażowały się jedynie poprzez finansowy sponsoring. W przypadku kampanii edukacyjnych ważną rolę odgrywają badania pokazujące wymierną różnicę pomiędzy sytuacją początkową a efektem kampanii. Warto pamiętać, że najważniejsza jest efektywność działań, a nie ich zasięg. Równe szanse mają projekty edukacyjne realizowane w całym kraju, jak i lokalnie w małym mieście.
Jurorzy
Zgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.
Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.
Najważniejsze daty
9 września pierwszy termin zgłaszania projektów
16 września drugi i ostatni termin zgłaszania projektów
17 października ogłoszenie wyników pierwszego etapu - nominacje
31 października nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej
24 listopada 2005 gala finałowa konkursu - ogłoszenie wyników.
Dołącz do dyskusji: "Złote Spinacze ZFPR" 2005