Zielone światło dla kolejnych zmian w TVP
Rada nadzorcza TVP zgodziła się na kolejne zmiany organizacyjne w spółce o których zdecydował prezes Janusz Daszczyński. Zakładają one m.in. połączenie Biura Kontrolingu i Restrukturyzacji z Biurem Rachunkowości.
W ramach zmian nastąpi też przeniesienie sfery zakupu licencji programowych z Biura Handlu do Biura Koordynacji Programowej. Z kolei działalność sprzedażowa Biura Handlu trafi do Biura Reklamy. Poza tym nastąpi aktualizacja zakresu działania Ośrodka Dokumentacji i Zbiorów Programowych.
- Głównym celem zmian jest uproszczenie struktury TVP i uzyskanie takiego jej modelu, w którym sfera działalności korporacyjnej będzie pełniła funkcje wspierające dla obszaru programowego - podano w przesłanym Wirtualnemedia.pl komunikacie.
Rzecznik prasowa TVP nie odpowiedziała nam wczoraj na pytania, jakie zmiany personalne pójdą w ślad za tymi zmianami, np. kto pokieruje połączonym Biurem Kontrolingu, Restrukturyzacji i Rachunkowości.
Wcześniej zdecydowano o stworzeniu w TVP Ośrodka Mediów Interaktywnych, Impresariatu (jest on częścią Biura Zarządzania Kapitałem Ludzkim) oraz Agencji - Redakcji Filmu, Seriali i Teatru TV - pełnomocnikiem do jej utworzenia został Wojciech Hoflik.
TVP podaje, że trwają prace nad trzecim i zarazem ostatnim etapem zmian w spółce. Jego istotą ma być utworzenie naczelnych redakcji gatunkowych. W listopadzie br. prezes Daszczyński mówił, że cała reforma organizacyjna spółki powinna zakończyć się do końca I kwartału br.
Dołącz do dyskusji: Zielone światło dla kolejnych zmian w TVP
TVP to 5 kanałów ogólnych +5 tematycznych +17 regionalnych
PR to 5 + 3 kanałów ogólnych + 17 regionalnych.
Na samych kosztach stałych czyli zamiast wysyłania ekipy tv +radiowej z wozem transmisyjnym, korespondentach zagranicznych, wozach transmisyjnych, podwójnej administracji itp można by zaoszczędzić tyle, że wszystkie kanały TVP mogły by być w HD, a radio cyfrowe i z abonamentu starczyło by jeszcze kasy na zakup wszystkich wydarzeń kulturalno sportowych by nie musieć ich oglądać w stacjach komercyjnych przerywanymi co chwile reklamami. Poza tym mając taką rzesze specjalistów dziennikarzy i producentów można by było produkować wiele materiałów i później je sprzedawać innym stacją