Zenith Poland zwiększył wpływy o 43 proc.
W ub.r. przychody agencji mediowej Zenith Poland (należy do koncernu Publicis Groupe) poszły w górę o 42,6 proc. do 497,29 mln zł. Przy podobnym wzroście kosztów firmie udało się zwiększyć zysk netto z 3,19 do 4,67 mln zł, w całości ma go wypłacić jako dywidendę.
Wpływy krajowe Zenith Poland poszły w górę z 330,73 do 463,73 mln zł, a zagraniczne - z 18,05 do 33,56 mln zł.
Agencja w ub.r. zaczęła obsługę firm Naos Poland, Zott, Aventus i Henkell, natomiast zakończyła współpracę z Kauflandem, Frisco i Omega Pharma Poland. W sprawozdaniu dodała, że jej dotychczasowi klienci The Walt Disney Company (Polska) i Lotte Wedel znacząco swoje wydatki reklamowe
Zaznaczyła, że „struktura klientów gwarantuje niezakłóconą działalność firmy nawet w razie utraty któregoś z kontraktów”.
Przychody w ramach koncernu Publicis Groupe sięgnęły w ub.r. 11,85 mln zł (z czego większość od dwóch rumuński spółek: 7,59 mln zł od Red Media, a 3,23 mln zł od Lion Communications), wobec 12,7 mln zł rok wcześniej.
11 pracowników mniej
Zenith Poland poniósł w ub.r. 491,21 mln zł kosztów operacyjnych, po wzroście rok do roku o 43 proc. Wydatki na usługi obce zwiększyły się 318,8 do 463 mln zł.
W górę poszły też koszty pracownicze: nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 19,22 do 22,02 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,68 do 4,07 mln zł. Przy czym średnioroczna liczba pracowników agencji zmalała ze 166 do 155.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty zużycia materiałów i energii zwiększyły się z 839 tys. zł do 1,13 mln zł, pozostałe koszty operacyjne - ze 198,1 tys. zł do 1,06 mln zł. Firmie udało się natomiast ograniczyć wydatki finansowe (głównie na odsetki) z 1,46 mln zł do 87,8 tys. zł, a pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się z 208,2 do 950,4 tys. zł.
Innym spółkom z Publicis Groupe agencja zapłaciła w ub.r. za usługi 29,82 mln zł, z czego 20,81 mln zł firmie PGP Hub, a 4,51 mln zł agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS.
Cały zysk na dywidendę
Zysk sprzedażowy i operacyjny Zenith Poland wzrosły o niecały milion zł - odpowiednio z 5,23 do 6,08 mln zł i z 5,24 do 5,96 mln zł. Mocniej w górę poszedł zysk netto - z 3,19 do 4,67 mln zł, mimo że firma zapłaciła w ub.r. 1,21 mln zł podatku dochodowego, o 364 tys. zł więcej niż przed rokiem.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów Zenith Poland ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings. Zgodnie z rekomendacją zarządu agencji ma otrzymać jej cały zysk netto z ub.r. jako dywidendę.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Zenith Poland zwiększył wpływy o 43 proc.