Zelmer zwiększy wydatki na marketing w II 2009 r. i skupi się nazagranicy
Producent sprzętu AGD, spółka Zelmer, zwiększy wydatki na marketingw II półroczu 2009 r. oraz skupi się na ekspansji marki "Zelmer" narynkach zagranicznych, poinformowali przedstawiciele spółki wponiedziałek.
"Wchodzimy w cykliczny sezon sprzedażowy w III i IV kwartale. Toodpowiedni moment, by wyprzedzić konkurencję" - powiedział prezesJanusz Płocica na konferencji prasowej.
"Kampania telewizyjna w Rosji będzie największą w historiinaszej spółki" - podkreślił dyrektor marketingu i eksportu TomaszModzelewski.
Pierwsze efekty kampanii telewizyjno-marketingowej w Rosji mająbyć widoczne już w 2009 r., ale prawdziwy cel kampanii to wyraźnywzrost udziałów w rynku rosyjskim w latach 2009-2011.
Zdaniem Płocicy, w dalszej ekspansji zagranicznej ma pomócrównież powołana w kwietniu spółka zależna na Węgrzech (ZelmerMegyar). "Będziemy nadal rozwijać rynek węgierski" - dodałModzelewski.
W I półroczu 2009 r. spółka znacznie zwiększyła sprzedaż (wujęciu rocznym) rentownych produktów pod własną marką. Produktyopatrzone logo "Zelmer" stanowiły w okresie pierwszych sześciumiesięcy 2009 r. 76% eksportu (w stosunku do poziomu 57% rokwcześniej).
Płocica podkreślił, że spółka zamierza kontynuować ogłoszony wsierpniu plan restrukturyzacyjny na najbliższe kwartały,zakładający m.in. program dobrowolnych odejść obejmujący ok. 200osób. "Podjęliśmy decyzję o głębokiej restrukturyzacji,reorganizacji struktury produkcyjnej. Chcemy być elastyczni wprzyszłości" - dodał.
Zdaniem prezesa, marże na sprzedaży będą się poprawiać w III iIV kwartale w stosunku do I i II kwartału tego roku.
Zelmer miał 1,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanejakcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 21,75mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły209,77 mln zł wobec 207,88 mln zł rok wcześniej.
Według przedstawicieli spółki, jednorazowy, ale największynegatywny wpływ na wynik w I półroczu miała negatywna wycenakontraktów opcyjnych.
Dołącz do dyskusji: Zelmer zwiększy wydatki na marketing w II 2009 r. i skupi się nazagranicy