Zdrożały reklamy w TVP, najwięcej za spoty przy „M jak miłość”
Od kilku do kilkunastu procent wzrosły w skali roku ceny większości reklam na głównych antenach Telewizji Polskiej - wynika z cennika na listopad opublikowanego przez Biuro Reklamy TVP. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy serialu „M jak miłość” i niedzielnym „Ranczu”.
W listopadzie br. reklamodawcy zapłacą nawet kilkanaście procent więcej niż rok temu za reklamy przy wybranych programach w TVP1 i TVP2 – zdrożała większość z nich.
Najwięcej trzeba zainwestować w emisję spotu przy serialu „M jak miłość” w TVP2 – 73 tys. zł ( w ub.r. 66,6 tys. zł). Nieznacznie mniej kosztuje reklama przy serialu „Ranczo” w TVP1 – nawet 70,7 tys. zł. W ub.r. w niedzielne wieczory pokazywany był serial „Dziewczyny ze Lwowa” - wówczas reklama przy nim kosztowała 46,4 tys. zł.
64,2 tys. zł trzeba wydać za emisję reklamy przy prognozie pogody w niedzielny wieczór w TVP1 (w ub.r. 59,1 tys. zł). Nieznacznie mniej kosztują spoty przy niedzielnych „Wiadomościach” - 60,6 tys. zł (wobec 63,6 tys. zł w ub.r.) i nadawanym zaraz po nim serwisie sportowym – 60,1 tys. zł (w ub.r. 63,2 tys. zł).
Zainteresowani obecnością reklamową przy programie „Rolnik szuka żony” w TVP 1 reklamodawcy zapłacą 54,6 tys. zł. 55,7 tys. zł kosztuje reklama przy serialu „Na dobre i na złe” w TVP2, 52,9 tys. zł - przy „Barwach szczęścia” ( w ub.r. 49 tys. zł).
Zdecydowanie tańsze są spoty przy piątkowych produkcjach: „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”. Cena reklamy przy pierwszej wynosi 28,1 tys. zł (27,2 tys. zł w ub.r.), a przy drugiej - 21 tys. zł (w ub.r. 25,5 tys. zł).
W TVP2 za reklamę przy „The Voice of Poland” marketerzy zapłacą 23,2 tys. zł (niemal 1 tys. zł mniej niż rok temu), a przy „Magazynie Expressu Reporterów” - 40,8 tys. zł ( w ub.r. 39,2 tys. zł). Reklama przy programie „Bake off - Ale ciacho” kosztuje z kolei 33,4 tys. zł.
Emisja spotu przy serialu „Ojciec Mateusz” w TVP1 to wydatek rzędu 40,6 tys. zł (3,4 tys. zł więcej niż w ub.r.), a przy „Komisarzu Alexie” - 27,8 tys. zł (1,1 tys. zł więcej rok do roku).
Koszty spotów przy programie Elżbiety Jaworowicz „Sprawa dla reportera” w TVP1 wzrosły w skali roku z 29,8 tys. zł do 38,3 tys. zł.
W listopadzie TVP1 pokaże dwa mecze piłkarskie z udziałem Legii Warszawa w Lidze Mistrzów - cena reklamy przy każdej transmisji wg cennika kosztuje 50 tys. zł. Taką samą cenę ma emisja reklamy przy towarzyskim meczu piłkarskim między Polską a Słowenią (14 listopada). Biuro Reklamy TVP w późniejszym terminie przeprowadzi dodatkowo licytację pozycji w blokach reklamowych przy tych relacjach.
W ostatni weekend listopada Jedynka pokaże pierwsze zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a Dwójka - Pucharu Świata w biegach narciarskich. Spoty przy tych transmisjach kosztują maksymalnie po 35 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu antenowego wg cennika w poniedziałek i będzie ją prowadzić do czwartku. Zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane we wtorek.
Dołącz do dyskusji: Zdrożały reklamy w TVP, najwięcej za spoty przy „M jak miłość”
Oglądalność M jak Miłość nie spada
Przy jednych oglądalność spada, przy drugich rośnie… Rolnikowi i Barwom szczęścia się chyba mocno podniosła oglądalność, a np. Ranczo ma znacznie mniej niż w poprzedniej serii. Tak dla przykładu:)