Zbigniew Jankowski szefem innowacji w „Gazecie Wyborczej”
Zbigniew Jankowski objął stanowisko szefa innowacji „Gazety Wyborczej” (Agora). Będzie odpowiadać m.in. za projekty rozwojowe oraz innowacje w ofercie reklamowej premium oraz wzmacnianie pozycji dziennika w internecie.
Szef innowacji to nowo utworzone stanowisko w strukturach „Gazety Wyborczej”.
- Jako lider subskrypcji cyfrowych >>Gazeta Wyborcza<< wyznacza trendy rozwoju rynku wydawniczego w Polsce”. Realia funkcjonowania na nim zmieniły się w ostatnich latach diametralnie. Reklamodawcy i czytelnicy potrzebują wiarygodnych i skutecznych partnerów - dokładnie takich, jak „Gazeta Wyborcza”. Mamy świetne treści i najbardziej zaangażowanych, bo decydujących się na prenumeratę, użytkowników. Przykłady „The New York Times’a” czy „Financial Times’a” pokazują, że model ten jest skuteczny, tylko cały czas trzeba szukać kolejnych ścieżek rozwoju i innowacji i tym będę na co dzień zajmować się w zespole dziennika - podkreśla Zbigniew Jankowski.
Data science, big data oraz AI
Jankowski posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze zarządzania danymi oraz technologii. Poprzednio kierował zespołem badawczym z dziedziny data science, big data oraz AI, którego efektem pracy było opracowanie technologii analizy oraz przetwarzania śladów cyfrowych. W swojej karierze odpowiadał także za realizację kampanii digitalowych między innymi dla EY, czy SWPS.
W ramach działań dla klientów współpracował m.in. z World Economic Forum, Chatham House, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Był także właścicielem firmy marketingowej, która prowadziła działania w obszarze relacji inwestorskich, PR korporacyjnego czy komunikacji online.
Jest autorem i koordynatorem kampanii marketingowych m.in. w Warszawie, Londynie, Brukseli, Izraelu i Japonii. Ma także doświadczenie z obszaru digital marketingu. Za międzynarodową kampanię marketingową zespół pod jego kierunkiem otrzymał nagrodę Golden SABRE Award 2016 w regionie EMEA oraz trzy Złote Spinacze 2015. Wyróżniony nagrodą Magellana, był także nominowany do Golden Drum. Prywatnie wspiera komunikacyjnie projekty związane z ochroną praw człowieka.
Na koniec 2018 r. ponad 170 tys.
„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza w naszym kraju wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2018 r. korzystało z niej ponad 170 tys. osób. Liczba użytkowników płatnej subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” rośnie systematyczne. Na koniec 2014 roku wynosiła 54,9 tys., rok później - 77 tys., na koniec 2016 roku 100 tys., a na koniec 2017 roku - 133 tys.
Agora w zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata planuje, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów „GW” wzrośnie do 327 tys.
Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
W styczniu br. portal Wyborcza.pl miał 8,35 mln realnych użytkowników i 79,97 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: Zbigniew Jankowski szefem innowacji w „Gazecie Wyborczej”