Zasięg kampanii w internecie na poziomie 5 milionów
Media Contacts (Media Planning Group) potwierdza zasięgi kampanii w polskim Internecie na poziomie 5 milionów oraz odsetek osób, które klikają wynoszący 5,4%
Media Contacts od kwietnia 2002 roku wykorzystuje unikalną technologię do monitorowania kampanii reklamowych w Internecie – ARTEMIS. System monitoruje kampanie internetowe z poziomu ich skuteczności mediowej, brandingowej oraz biznesowej.
Media Contacts postanowiło opublikować rezultaty mediowe uzyskane w wyniku 23 000 000 odsłon, które zostały wyemitowane w polskim Internecie. Bardzo istotnym parametrem mierzonym przez system był zasięg kampanii uwzględniający współoglądalność serwisów oraz współoglądalność między kampaniami. Całkowity zasięg wszystkich kampanii – czyli liczbę unikalnych osób jakie zetknęły się z kampaniami - wyniósł 4 770 000, co potwierdza, że Internet to nie tylko przeszło sześć milionów Internautów, ale niemal pięć milionów odbiorców komunikacji reklamowej. W przeprowadzonych kampaniach liczba osób, które kliknęły w komunikację reklamową wyniosła 258 500 co daje 5,4% osób czyli 5,4% osób, do których trafia reklama internetowa decyduje się na kliknięcie.
Przy pomocy systemu ARTEMIS możliwy jest pomiar współoglądalności mediów w trakcie trwania każdej kampanii. Skumulowane dane współoglądalności na poziomie wszystkich kampanii pokazały, że współoglądalność między Onetem a Wirtualną Polską wyniosła 38,8%, podczas gdy między Onetem a Interią 43,8% a między Wirtualną Polską a Interią 48,1% (współoglądalność jest wyznaczana dla równych alokacji budżetowych). Dla porównania współoglądalność między największymi sieciami reklamowymi AdNet i IDMNet wyniosła 71,3% a odsetek osób migrujących między wydawcami wszystkich kampanii wyniósł 49,3%.
Inne przykładowe istotne elementy jakie monitorował ARTEMIS w trakcie trwania kampanii to:
·Współoddziaływanie mailingów reklamowych i kampanii banerowych
·Zasięgi i częstotliwości podserwisów używanych w kampaniach
·Optymalne częstotliwości emisji reklamy na serwisach (ze względu na kliknięcia, ale i konwersję)
·Czasy konwersji w zależności od serwisów użytych reklamowych (umożliwiają emisję reklamy w określonych godzinach, w których konwersja jest najwyższa)
·Miejsca i formy reklamowe, sprowadzające nowe osoby do serwisu.
„Ze względu na zakończenie monitorowania kampanii prowadzonych przez system ARTEMIS w 2002 roku Media Contacts postanowiło opublikować część informacji, które dotyczą rozwoju rynku i mogą się przyczynić do lepszego wykorzystania Internetu w reklamie. Informacje, jakich dostarcza ARTEMIS pozwalają naszym Klientom wiedzieć dużo więcej na temat skuteczności kampanii i często są wykorzystywane do zmian w sposobie komunikacji w Internecie. ARTEMIS ze względu na swoje możliwości znajduje szczególne zastosowanie w branżach, w których oczekujemy nie tylko kliknięcia w baner, ale również pozyskanie klienta wyrażone rejestracją czy zakupem. W branżach, w których komunikacja poprzez Internet posiada wymiar brandingowy ARTEMIS weryfikuje skuteczność oddziaływania marki na poziomie serwisów, kreacji oraz lokalizacji i częstotliwości emisji. Wiedza jaką nabywamy po kampanii to możliwość oszczędności 30-70% budżetów Klientów alokowanych w sieci.” – powiedział Jacek Dzięcielak, Dyrektor Zarządzający Media Contacts.
Dołącz do dyskusji: Zasięg kampanii w internecie na poziomie 5 milionów