Zara w Krakowie otworzyła największy sklep w Polsce z automatem do odbioru paczek z e-sklepu
W centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie otwarto ponownie sklep Zary (Inditex). To największy sklep tej marki w Polsce oraz pierwszy, w którym udostępniono zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online.
Sklep Zara w Bonarce po przebudowie jest dwukrotnie większy niż wcześniej, zajmuje 2 piętra i ma 3,6 tys. m.kw.
Zainstalowano w nim zapewniające oszczędność energii oświetlenie LED oraz nowe rozwiązania wizualne do prezentacji odzieży. Nad wejściem sklepu pojawiło się nowe logo marki, które wprowadzono globalnie kilka miesięcy temu.
Projekt sklepu obejmuje cztery koncepcje, które dominują w architektonicznej filozofii marki – przejrzystość, funkcjonalność, piękno i zrównoważony rozwój.
W krakowskim sklepie Zara zainstalowała – po raz pierwszy w Polsce - zautomatyzowany punkt odbioru zamówień online. Dzięki niemu klienci mogą odbierać paczki poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie PIN-u, który otrzymują razem z potwierdzeniem wysyłki produktu do sklepu.
W ciągu kilku sekund punkt, który może jednocześnie zarządzać 900 paczkami, jest w stanie zlokalizować wybrane zamówienie i dostarczyć je klientowi.
Klient nie musi czekać na jego wydanie przez personel sklepu.
Podobne rozwiązanie hiszpańska marka pierwotnie wprowadziła w maju ub.r. w nowym salonie w centrum handlowym Westfield Stratford w Londynie. Tam system może jednocześnie wydać do 2,4 tys. paczek.
Zara stawia na sprzedaż wielokanałową
Uruchomienie zautomatyzowane punktu do odbioru paczek to element strategii Inditexu, która ma zapewnić sprawniejsze i wygodniejsze zakupy oraz efekt rozwoju firmy w kierunku zintegrowanego modelu sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego marki.
Zara jest obecna w Polsce od 1999 roku. Ma 160 sklepy z ok. 2,2 tys. salonów na całym świecie. Firma osiąga ok. 19 mld dolarów przychodów rocznie.
Dołącz do dyskusji: Zara w Krakowie otworzyła największy sklep w Polsce z automatem do odbioru paczek z e-sklepu