Zamożność według zamożnych
Nieruchomości, samochody luksusowe i karty członkowskie do ekskluzywnych klubów są uważane przez ludzi mających wysokie dochody za główne korzyści z bycia zamożnym - wynika z badania McCann Truth Central.
Opanowanie i odpowiednia postawa są najbardziej rozpoznawalnymi sygnałami społecznymi, charakteryzującymi na pierwszy rzut oka ludzi zamożnych. Jednocześnie 84% zamożnych respondentów zgadza się, że w dzisiejszych czasach ciężko określić za pomocą wzroku, kto jest zamożny, a kto nie.
Respondenci z całego świata zgodzili się, że Paryż nadal jest centrum kultury i mody, a Nowy Jork numerem 1 dla ludzi zamożnych jako miasto do mieszkania i pracowania. Nowy Jork został także wskazany jako światowa stolica przyszłości. Zaraz za nim uplasowały się Szanghaj i Dubaj.
Choć predyspozycja do ryzyka jest powszechnie uważana za związaną z zamożnością, tylko 25% zamożnych respondentów wspomniało gotowość do jego podejmowania.
Dla 51% badanych podstawowym warunkiem zamożności jest ciężka praca. 32% wskazało na edukację, a 29% - na pasję. Równocześnie osoby zamożne uważają, że bogatym może być każdy, jeśli tylko wystarczająco chce. Twierdzi tak 65% badanych na świecie.
Dla 90% respondentów ważniejsze jest bycie szczęśliwym niż zamożnym. 1/3 badanych twierdzi, że najcenniejszym zasobem jaki ma, jest czas, który mogą poświęcać swoim najbliższym i swoim pasjom, a następnie energia psychiczna i fizyczna.
Tylko 12% badanych osób w ogóle zdaje sobie sprawę, że należy do 20% światowej elity ludzi zamożnych (biorąc pod uwagę ich dochód na gospodarstwo domowe i wartość zarobków netto). 68% osób zamożnych postrzega siebie jako osoby wkładające więcej pasji w swoje życie niż przeciętni ludzie.
W odpowiedzi na pytanie, jakie twarde aktywa są integralną częścią życia zamożnej osoby, 69% respondentów wskazało na dużą ilość prywatnych domów i nieruchomości, 55% - na posiadanie kilku luksusowych samochodów, a 54% - na członkostwo w elitarnych klubach i karty kredytowe.
Dla mężczyzn najbardziej oczywistymi wskaźnikami zamożności są buty (31%), płaszcze (22%) i biżuteria (16%), a dla kobiet - biżuteria, torebki i kosmetyki. Jednocześnie te przedmioty są uznawane za mniej ważne niż charakterystyczne dla ludzi zamożnych postawy społeczne, przejawiające się m.in. w opanowaniu.
W badaniu McCann Truth Central wzięło udział 4000 osób, reprezentujących 20% populacji osób zamożnych na świecie (na podstawie dochodu netto na gospodarstwo domowe). Badanie przeprowadzono metodą ankiety internetowej oraz grup fokusowych na reprezentatywnej próbie w wybranych 21 reprezentatywnych miastach (Nowy Jork, Miami, San Francisco, Toronto, Londyn, Paryż, Mediolan, Berlin, Sztokholm, Mexico City, Bogota, Rio de Janeiro, Sao Paolo, Buenos Aires, Johannesburg, Cape Town, Shanghai, Hong Kong, Singapur, Bombaj, Sydney) oraz w 16 krajach na 6 kontynentach.
Dołącz do dyskusji: Zamożność według zamożnych