Zakupy w niedzielę robi 30 proc. Polaków. 40 proc. kupujących uważa, że to dla nich konieczność
Dla 40% osób kupujących w niedzielę zakupy w ten dzień tygodnia są koniecznością. Dla podobnego odsetka osób niedzielne zakupy stanowią jednak przyjemność - wynika z badania IQS.
Do niedzielnych wizyt w galeriach handlowych przyznaje się 31% respondentów, czyli ok. 10 mln Polaków. Ok. 30% z nich swój niedzielny spacer po centrum handlowym wieńczy zakupami.
W niedziele znacznie wzrasta udział mężczyzn wśród kupujących. Jest to widoczne zwłaszcza w zakupach FMCG (56% mężczyzn vs. 44% kobiet). W dużej mierze są to mężczyźni w średnim wieku i dobrze zarabiający (44% stanowią mężczyźni zarabiający ponad 5 tys. zł).
Obecnie w niedzielnych zakupach silną pozycję mają supermarkety. Na niedzielne zakupy ten format sklepów wybiera średnio więcej osób niż w każdy z pozostałych dni tygodnia. Mniejsze sklepy spożywcze, sklepy lokalne, sklepy typu convenience i stacje benzynowe nie są silnie kojarzone z niedzielnymi zakupami. W ten dzień tygodnia odwiedza je podobna ilość osób, co w dni powszednie. To jednak może się zmienić, gdy nie będzie można zrobić zakupów w niedzielę w większych sklepach.
Dane pochodzą z raportu "Sunday is coming", będącego częścią projektu badawczego IQS dot. handlu w Polsce, realizowanego pod nazwą TrafficBooster.
Dołącz do dyskusji: Zakupy w niedzielę robi 30 proc. Polaków. 40 proc. kupujących uważa, że to dla nich konieczność