SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy na Vinted kupują dłużej niż na Allegro i Aliexpress. 14 mln korzysta z Temu

Wśród platform e-commerce zdecydowanym liderem zasięgowym pozostaje Allegro, które w marcu zbliżyło się do pułapu 20 mln użytkowników. Natomiast więcej czasu internauci spędzają średnio na Vinted. Tak jak Allegro na ponad godzinę każdego użytkownika przyciągnął także Aliexpress.

Fot. Pixabay Fot. Pixabay

Allegro w marcu br. odwiedziło 19,85 mln użytkowników, czyli 66,68 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio godzinę, 41 minut i 21 sekund. To wyniki tylko głównej platformy Allegro, bez działającego od kilku lat Allegro Lokalnie (tylko tam oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych), które jest poza czołową dziesiątką kategorii e-commerce.

CZYTAJ TEŻ: Allegro będzie dłużej sprawdzać oferty

Po kilkanaście mln odwiedzających mają jeszcze azjatyckie Temu i serwis sieci elektromarketów Media Expert. Pierwsza zanotowała w marcu 14,09 mln użytkowników, 35 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez każdego oraz 47,48 proc. zasięgu, a druga - 11,72 mln użytkowników, 6 minut i 9 sekund średniego czasu oraz 39,48 proc. zasięgu.

Na nieco krócej niż Allegro przyciągał polskich odwiedzających Aliexpress. Każdy z 9,84 mln internautów (co dało 33,17 proc. zasięgu) spędził tam przeciętnie godzinę, 21 minut i 45 sekund. Liderem w tej kategorii jest natomiast odzieżowe Vinted - 6,23 mln internautów (21 proc. zasięgu) spędziło na platformie średnio po 2 godziny, minutę i 35 sekund.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W czołowej dziesiątce oprócz Temu, Aliexpress i Vinted są jeszcze dwie zagraniczne platformy. Odzieżowy Shein zanotował 6,7 mln użytkowników, 28 minut i 34 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 22,57 proc. zasięgu, a Amazon - 6,25 mln użytkowników, 5 minut i 6 sekund średniego czasu oraz 21,08 proc. zasięgu.

Z kolei sieci handlowe mające też wiele sklepów stacjonarnych poza Media Express reprezentują Empik i Rossmann. Platformę internetową tego pierwszego odwiedziło 7,85 mln internautów (26,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i sekundę, zaś witryna tej drugiej sieci przyciągnęła 7,05 mln internautów (23,75 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 7 minut i 11 sekund.

Z Erli skorzystało natomiast 6,64 mln użytkowników (22,36 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 22 sekundy.

Miesiąc do miesiąca wszystkie witryny osiągnęły wzrosty liczby użytkowników, czego częściowa przyczyna jest oczywista: marzec miał w tym roku dwa dni więcej od lutego.

Na Allegro liczba internautów zwiększyła się o 1,64 mln (czyli 9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 minut i 3 sekundy (13,7 proc.). W efekcie mocno wzrosła jego przewaga zasięgowa nad kolejnymi platformami.

Temu zanotowało wzrost o 398,7 tys. użytkowników (2,9 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 59 sekund (2,7 proc.). Zbliżyło się do swoich rekordowych jak dotąd wyników zanotowanych w styczniu br.: 14,92 mln odwiedzających oraz 36 minut i 9 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego.

CZYTAJ TEŻ: Większość Polaków nie słyszała o nowych zasadach handlu w internecie

E-sklep Media Expert zyskał 278,8 tys. użytkowników (2,4 proc.), notując identyczny przeciętny czas korzystania jak przed miesiącem, a Aliexpress - 899,4 tys. internautów (10,1 proc.) oraz 5 minut i 56 sekund średniego czasu (7,8 proc.).

Empik osiągnął wzrost o 420,1 tys. odwiedzających (5,6 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (20,3 proc.), Rossmann - o 233,3 tys. internautów (3,4 proc.) i 50 sekund średniego czasu (13,1 proc.), Erli - o 196,5 tys. użytkowników (3,1 proc.) oraz 2 minuty i 34 sekundy przeciętnego czasu (44,2 proc.), zaś Vinted - 180,6 tys. użytkowników (3 proc.) oraz 22 minuty i 16 sekund średniego czasu (22,4 proc.).

Na Shein liczba internautów zwiększyła się o 279,9 tys. (4,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 13 sekund (7,2 proc.). Natomiast Amazon zyskał 380,4 tys. użytkowników (6,5 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 14 sekund (19,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: Polacy na Vinted kupują dłużej niż na Allegro i Aliexpress. 14 mln korzysta z Temu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Ilu sprzedających ubyło na Allegro w ciągu ostatniego roku?
3 1
odpowiedź
User
bredny
Nie Polacy a 6 mln babek, cieszy awans Erli, smuci Temu
0 0
odpowiedź