Żabka wprowadza abonament na kawę
Sieć Żabka uruchomiła usługę subskrypcji kawy serwowanej w jej sklepach. W ramach „Kawonamentu” w cenie 49 zł za 30 dni klient będzie mógł kupić w Żabce jedną kawą dziennie dowolnej wielkości. Informacja nowej usłudze pojawiła się już w aplikacji mobilnej Żappka.
W ramach subskrypcji cena jednej napoju wynosi 1,61 zł. Kawa zakupiona w ten sposób jest zatem zdecydowanie tańsza od kawy kupowanej bez subskrypcji. W Żabce espresso o pojemności 40 mln i cortado wielkości 80 ml kosztuje bowiem 3,99 zł, zaś kawa z mlekiem, cappuccino czy latte o pojemności 200 ml to już wydatek na poziomie 6,50 zł. Ceny w Żabce są i tak o wiele niższe niż w kawiarniach, gdzie za cappuccino i latte zapłacimy kilkanaście złotych.
Tak niski koszt kawy w abonamencie może sugerować, że sieć nie będzie na niej zarabiać, ale usługa zachęci klientów do codziennego przychodzenia do sklepów Żabki, co skutkować będzie zakupem przez nich też innych produktów.
Subskrypcję można opłacić poprzez system Żabka Pay lub podłączając kartę płatniczą w aplikacji Żappka.
Żabka z nową strategią i hasłem reklamowym
Wprowadzenie subskrypcji kawy sieć zapowiedziała na konferencji prasowej w połowie października. Przedstawioną tam nową strategię komunikacji sieci i claim "Uwolnij swój czas".
- Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience - oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie - mówił Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Sieć Żabka ma ponad 8,7 tys. sklepów w Polsce. 10 mln użytkowników zainstalowało aplikację Żappka - z tej liczby aż 6 milionów to bardzo aktywni użytkownicy.
Dołącz do dyskusji: Żabka wprowadza abonament na kawę
Może być problem ze zmieszczeniem tak wysokiego litrażu - espresso o pojemności 40 mln i tym bardziej cortado wielkości 80 mln, gdyż maksymalna pojemność holowanej rafinerii wynosi jedynie 20 mln. Jedynym rozwiązaniem będzie wykonanie kilku kursów.
Z wyrazami szacunku,
kapitan Arthur Dallas
USCSS Nostromo