YouTube, Google i Ceneo mocno w górę, Instagram i Snapchat w dół (Gemius/PBI z października)
W październiku prawie wszystkie czołowe serwisy i wydawcy internetowy osiągnęli wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca. Najwięcej zyskały YouTube, Google.com. i Ceneo. Spadki zanotowały natomiast aplikacje mobilne Mapy, Muzyka Google Play, Instagram i Snapchat.
Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 26,42 mln realnych użytkowników (czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów), o 613,4 tys. więcej niż we wrześniu. Wykonali oni 7,42 mln odsłon, więcej niż zanotowały zajmujące dwie kolejne pozycje Facebook i Grupa Onet-RASP.
Facebook, Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały po 21-22,5 mln użytkowników i 3-3,8 mld odsłon. Pierwszy wydawca zyskał w skali miesiąca 864,1 tys. użytkowników, drugi - 601 tys., a trzeci - 742,6 tys.
Jeszcze większe wzrosty osiągnęły Grupa Ceneo.pl (o 1,12 mln użytkowników) i YouTube (o 1,09 mln). Po ponad 900 tys. odwiedzających zyskały też Grupa Interia.pl, Grupa Polska Press, Wikipedia, Grupa TVN, CDA.pl i Filmweb.
W badaniu Gemius/PBI łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,5 mln, w tym 24 mln korzystających z sieci na komputerach osobistych i laptopach, a 21,3 mln - na smartfonach i tabletach.
Google.pl zanotowało w październiku 25,93 mln użytkowników (461,1 tys. więcej niż we wrześniu) i 6,49 mld odsłon, a Google.com - 19,98 mln użytkowników (po wzroście o 1,31 mln w skali miesiąca) i 812,6 mln odsłon.
Po ponad milion odwiedzających zyskały też YouTube (wzrost o 1,09 mln do 20,42 mln) i Ceneo.pl (o 1,12 mln do 10,26 mln).
WP.pl miała 14,8 mln użytkowników i 2,43 mld odsłon, Allegro.pl - 16,39 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Onet.pl - 17,3 mln użytkowników i 1,82 mld odsłon.
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała wzrost liczby odsłon o 566,6 tys. do 23,3 mln oraz 5,12 mld odsłon. YouTube zyskał w skali miesiąca 919,9 tys. odwiedzających, Grupa Interia.pl - 971,5 tys., Grupa Polska Press - 916,9 tys., natomiast Mozilla.org - aż 2,85 mln.
1 2
Dołącz do dyskusji: YouTube, Google i Ceneo mocno w górę, Instagram i Snapchat w dół (Gemius/PBI z października)