Nowy program „You can dance - nowa generacja” poprawił wyniki po przeniesieniu z TVP2 do TVP1
Nowy program „You can dance - nowa generacja” oglądało średnio 1 mln widzów, z czego premiery w TVP2 śledziło 856 tys. osób, a w TVP1 - 1,06 mln widzów. Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków wyniosły 13,82 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
„You can dance - nowa generacja” na antenie TVP2 oglądać można w piątki o godz. 20.35 (przez pierwsze dwa tygodnie o 20.00), w okresie od 10 do 24 września 2021 roku. Średnia widownia tanecznego widowiska wyniosła 856 tys. osób, co przełożyło się na 7,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,17 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Telewizja Polska wraz z początkiem października w trybie nagłym przeniosła emisję „You can dance - nowa generacja” do TVP1 na niedzielny access prime-time (na godz. 17.15). Od 3 października do 28 listopada talent-show śledziło 1,06 mln osób, co przełożyło się na 8,77 proc. udziału w 4+, 6,15 proc. w 16-49 oraz 5,82 proc. w 16-59.
1 mln widzów wszystkich odcinków
Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków nadanych w TVP2 i TVP1 wyniosła 1,06 mln osób (odpowiednio 8,28 proc., 5,94 proc. oraz 5,63 proc.).
Największą widownię, wynoszącą 1,57 mln oglądających, produkcja zgromadziła 28 listopada (był to finałowy odcinek z godz. 18.15).
TVP2 w czasie nadawania „You can dance - nowa generacja” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął Polsat z udziałem na poziomie 11,69 proc. („Twoja twarz brzmi znajomo”). Druga była TVP1 (10,21 proc.; gł. „Alarm!”, „Ojciec Mateusz” i „Na sygnale”), a trzeci - TVN (7,59 proc.; filmy fabularne).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była stacją czwartego wyboru.
Z kolei TVP1 w czasie nadawania premier „You can dance - nowa generacja” była wiceliderem na tle analizowanych stacji. Pierwszy w tym czasie był Polsat z udziałem na poziomie 9,10 proc. (filmy fabularne i „Nasz nowy dom”). Trzecie miejsce zajął TVN (6,47 proc.; różne audycje, w tym transmisje PŚ w skokach narciarskich), a czwarta była TVP2 (3,92 proc.; „Smaki świata - pośród mórz”, „Panorama” i „Pogoda”).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka była trzecia.
Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków „You can dance - nowa generacja” w TVP2 i TVP1 wyniosły 13,82 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„You can dance - nowa generacja” to jesienna nowość TVP2, którą przygotowoła firma Endemol Shine Polska. Jest to polska wersja formatu „So you think you can dance. The next generation” - reality-show mającego na celu wyłowienie wszechstronnie uzdolnionych tancerzy w wieku od 8 do 13 lat.
Program ma podobną formułę do „So you think you can dance” z udziałem osób od 16 do 30 lat, którą w latach 2007-2016 pokazywał TVN (pod nazwą „You can dance. Po prostu tańcz!”). Licencjodawcą i producentem obu projektów jest Endemol Shine Polska.
Jurorami w pierwszej edycji „You can dance - nowa generacja” byli Agustin Egurrola (przewodniczący), Klaudia Antos (uczestniczka „You can dance. Po prostu tańcz!” 9) i Michał Kostrzewski. Show prowadziły Ida Nowakowska i Roksana Węgiel.
Pierwszą polską edycję „You can dance - nowa generacja” wygrała 12-letnia Karolina Olszewska.
Dołącz do dyskusji: Nowy program „You can dance - nowa generacja” poprawił wyniki po przeniesieniu z TVP2 do TVP1