Yahoo ma zgodę na zakup BlueLithium
Yahoo otrzymało od Federalnej Komisji Handlu (Federal TradeCommission - FTC) zielone światło w sprawie zakupu firmyBlueLithium.
Jak informuje agencja Reuters, amerykańskie władzeantymonopolowe uznały, że transakcja nie stwarza żadnych zagrożeńdla uczciwej konkurencji i nie ma przeszkód, aby doszło do jejsfinalizowania.
Yahoo poinformowało o planie przejęcia za 300 milionów dolarówBlueLithium przed miesiącem. BlueLithium powstała przed trzemalaty. Obecnie jest piątą największą siecią reklamy online w USA.Firma specjalizuje się w dostarczaniu reklam do użytkowników napodstawie stron jakie odwiedzili (tzw. behavioral targeting).
Zakup Yahoo to kolejny krok firmy mający na celu wzmocnienie jejpozycji na rozwijającym się w szybkim tempie rynku internetowejreklamy behawioralnej. Wcześniej kupiła ona za 680 milionów dolarówfirmę Right Media. Według firmy badawczej eMarketer, rynek ten wbieżącym roku będzie stanowił tylko 2,6 procenta całego rynkureklamy online w USA, ale do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do8,4 procenta.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Yahoo ma zgodę na zakup BlueLithium