Wzrost sprzedaży Stroera
W styczniu Ströer odnotował wzrost sprzedaży wszystkich tablic reklamowych o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego
2004 rok Ströer zakończył zyskiem netto około 13 mln PLN. Było to przede wszystkim wynikiem wprowadzenia na billboardach kampanii dwutygodniowych (w miejsce miesięcznych) - dzięki temu rozwiązaniu firma pozyskała ok. 200 nowych klientów. Ubiegłoroczna tendencja wzrostowa to także rezultat znacznych nakładów inwestycyjnych, wynoszących prawie 3 mln euro. Około 1 mln euro zostało zainwestowanych w oprogramowanie, a pozostałą kwotę przeznaczono na instalację nowych nośników reklamowych - czytamy w komunikacie prasowym.
W tym roku Ströer zamierza utrzymać tendencję wzrostową - chodzi zarówno o sprzedaż, inwestycje, jak i poszerzanie oferty. Potwierdziło się to już w pierwszym miesiącu, w którym Ströer odnotował wzrost sprzedaży nośników o 20 proc. w porównaniu ze styczniem roku 2004.
Na taki poziom wzrostu wpływ miały skuteczne działania prowadzone w roku ubiegłym, jak również wprowadzenie nowej oferty sprzedażowej oraz usług w postaci systemów i najnowszych rozwiązań technologicznych, optymalizujących realizację kampanii outdoorowej na każdym etapie - od planowania po ocenę efektów działań reklamowych.
Nośniki Premium dostępne są obecnie w 14-dniowych oraz miesięcznych standardach ekspozycyjnych, a ceny zależne są od lokalizacji (Warszawa, pozostałe miasta). Taka formuła sprzedaży umożliwia realizację bardziej dynamicznych i efektywnych kampanii reklamowych.
Nowym rozwiązaniem w sferze planowania jest OKO - Optymalizator Kampanii Outdoorowych, który pozwala wstępnie oszacować przewidywany impact kampanii (CVI).
Plany Ströera na rok obecny obejmują intensywny rozwój nośników typu Premium, tzw. Super 12 (5,04 x 2,38m) i Super 18 (6 x 3m). Większość z zaplanowanych na ten rok wydatków inwestycyjnych - 6-9 mln euro, zostanie przeznaczonych na inwestycje w tablice reklamowe. Obecnie firma posiada 2 000 nośników klasy Premium, a do końca 2005 roku ich liczba ma wzrosnąć do 2 800.
Według prognoz Grupy Ströer w tym roku rynek wzrośnie o 7 proc. i o taką wartość powinny również wzrosnąć przychody firmy. Natomiast jeżeli chodzi o wynik netto, to będzie on na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Kolejne miesiące to dla Grupy Ströer intensywne działania, zmierzające do pozyskania najbardziej wymagających klientów oraz przede wszystkim skuteczne budowanie wartości firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów.
Dołącz do dyskusji: Wzrost sprzedaży Stroera