Wzrosną ceny reklam w „Gazecie Wyborczej”
W ramach przeprowadzanej transformacji „Gazety Wyborczej” Agora zamierza zwiększyć ceny reklam we wszystkich wydaniach dziennika i większości dodatków - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Wczoraj Agora zapowiedziała, że od 17 października br. „Gazeta Wyborcza” będzie się ukazywać w nowej formule wydawniczej, a ceny poszczególnych wydań dziennika wzrosną, nawet o złotówkę.
W redakcji „GW” nastąpiło wiele zmian personalnych, m.in. Jerzy Wójcik objął funkcję wydawcy, a Aleksandra Klich - zastępcy redaktora naczelnego. Nowe stanowiska objęli też Michał Wybieralski, Aleksandra Sobczak, Patrycja Maciejewicz, Jędrzej Słodkowski, Mariusz Burchart i Roman Imielski. Zwolnieni zostali natomiast Wojciech Fusek i Włodzimierz Nowak.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Agora planuje także podwyżki w cennikach reklam sprzedawanych w wydaniach „Gazety Wyborczej” oraz jej dodatkach.
- Ceny reklam w głównym grzbiecie „Gazety Wyborczej” wzrosną w każdy dzień tygodnia. Bez zmian pozostaną ceny reklam w magazynie reporterów „Gazety Wyborczej” „Duży Format” oraz dodatku „Dom” i w wydaniach lokalnych dziennika. W pozostałych tygodnikach ukazujących się wraz z „Gazetą Wyborczą” ceny reklam wzrosną - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Z danych ZKDP wynika, że w sierpniu br. sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 132 766 egz.
W pierwszej połowie br. w całym segmencie prasowym Agora zanotowała 135,7 mln zł wpływów (8,7 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego większość przypadło na „Gazetę Wyborczą”: przychody z jej sprzedaży wyniosły 51,7 mln zł (po spadku o 4,4 proc w skali roku), a wpływy reklamowe - 41,2 mln zł (21,4 proc. mniej niż przed rokiem).
Dołącz do dyskusji: Wzrosną ceny reklam w „Gazecie Wyborczej”