Wyszukiwarki najważniejszym internetowym źródłem wiedzy na temat mody
Prawie połowa kobiet codziennie poszukuje w internecie nowinek ze świata mody. Duża grupa z nich żyje w małych lub bardzo małych miejscowościach - wynika z badania IRCenter i LeadR.
Internautki zainteresowane tematyką fashion to przede wszystkim młode kobiety. Wśród przebadanych respondentów 73% z nich było w wieku od 18 do 34 lat. Prawie 1/5 spośród przebadanych osób na co dzień zamieszkuje wsie.
Duża grupa przebadanych użytkowników przegląda w internecie informacje modowe raz w tygodniu (39%), ale dominująca - nawet codziennie (48%).
Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji na temat nowości modowych są wyszukiwarki internetowe oraz portale modowe. Przegląda je ponad 80% użytkowników, w porównaniu do 57% w przypadku blogów modowych. Trzecim medium, w którym użytkownicy poszukują informacji o nowinkach ze świata fashion, są newslettery, na które wskazało ponad 2/3 respondentów.
Wśród przebadanych internautów ponad połowa korzysta już z programów rabatowych i lojalnościowych, a 65% jest zainteresowanych takimi programami.
Ponadto prawie 40% badanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy brało udział w konkursach internetowych związanych z tematyką fashion.
Marki modowe, które przebadani użytkownicy śledzą w internecie, to najwięksi gracze rynkowi w świecie offline, tacy jak H&M, Reserved i Zara. Nie ma tutaj typowo internetowych brandów.
Dlaczego przebadani internauci korzystają z ofert marek modowych dostępnych online? Najważniejszy argument, na który wskazało 65% uczestników badania, to ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach. Różnorodność dostępnego asortymentu to istotny czynnik dla prawie połowy respondentów. Ważne są także atrakcyjne zniżki i rabaty.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą IRCenter i agencję LeadR w dniach 12-23 września 2013 r. na losowej próbie internautów zainteresowanych modą, n = 1210.
Dołącz do dyskusji: Wyszukiwarki najważniejszym internetowym źródłem wiedzy na temat mody