Sprzedaż dzienników w marcu zmalała o 15 proc. „Przegląd Sportowy” 35 proc. w dół, „GW” i „GPC” prawie 20 proc.
Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dzienników ogólnopolskich w marcu br. była o 15,47 proc. niższa niż w marcu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, zdecydowanie najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W marcu 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 190 372 egz., o 14,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 98 515 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 16,38 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 16,93 proc. do 72 620 egz.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący szóstą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Wynik tytułu zmniejszył się o 35,18 proc. do 14 110 egz.
Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w marcu br. wyniosła 471 530 egz. Była o 15,47 proc. niższa niż w marcu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Względem lutego spadek o 9,47 proc., „DGP” na plusie
W marcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 3,85 proc.
Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 26,80 proc.
W tym ujęciu średnia sprzedaż ogółem wszystkich tytułów prasowych spadła o 9,47 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w marcu zmalała o 15 proc. „Przegląd Sportowy” 35 proc. w dół, „GW” i „GPC” prawie 20 proc.