Sprzedaż dzienników w grudniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w grudniu ub.r. było o 17,52 proc. niższe niż w grudniu 2019 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W grudniu 2020 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 171 037 egz., o 18,34 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 93 103 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,74 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 32,01 proc. do 64 586 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 40 768 egz.; w dół o 3,03 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 31 393 egz.; - 11,53 proc.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 22 593 egz.; - 3,99 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 610 egz.; - 16,98 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 955 egz.; - 14,71 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 865 egz.; + 0,45 proc.), i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 083 egz.; + 2,61 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w grudniu ub.r. wyniosła 464 993 egz. Była o 17,52 proc. niższa niż w grudniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników w grudniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół