„Fakty po Mitach” znów zdrożały
Zwiększyła się cena egzemplarzowa tygodnika „Fakty po Mitach”. Wydająca go spółka w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów i rentowności.
Cena egzemplarzowa „Faktów po Mitach” wzrosła z 8,99 do 9,99 zł. Nie zmieniła się objętość tygodnika - każdy numer liczy 20 stron.
Poprzednio pismo zdrożało w maju br., też o złotówkę.
„Fakty po Mitach” zadebiutowały we wrześniu 2020 roku, założył je Dariusz Cychol, wcześniej przez lata szef „Faktów i Mitów”. Wydająca pismo spółka Do-cent w sprawozdaniu podała, że w 2023 roku pismo najlepiej sprzedawało się w pierwszym kwartale - średnio w 9 068 egz. Rok wcześniej było to 10 680 egz.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Na spadek sprzedaży egzemplarzowej tygodnika wpływ miało kilka czynników. Pierwszym z nich jest utrzymujący się od lat ogólny trend spadkowy sprzedaży prasy drukowanej. Kolejnym - galopująca inflacja, w wyniku której konsumenci rezygnują z dóbr, które nie stanowią pierwszej potrzeby - a takim jest prasa. Niekorzystny wpływ na sprzedaż mają także zawirowania na rynku kolportażu prasy i ograniczanie przez kolporterów punktów sprzedaży - zaznaczono w sprawozdaniu.
Mimo tego spadku przychody wydawcy „Faktów po Mitach” w ub.r. zwiększyły się o 2,6 proc. do 1,83 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych z 1,84 do 1,79 mln zł rentowność netto poszła w górę z 50,3 tys. zł straty do 44,5 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: „Fakty po Mitach” znów zdrożały