Polsat nowym liderem, udany tydzień TV Puls. „M jak miłość” i mecz Polska-Austria hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: serial „M jak miłość”, eliminacyjny mecz do Euro 2020 Polska-Austria oraz reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 9 do 15 września 2019 roku - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,21 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 9 września, w którym nasza drużyna grała z Austrią. Relację w samej TVP1 oglądało 3,99 mln widzów, co przełożyło się na 27,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 260 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (670 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,92 mln widzów.
Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,23 mln widzów, co przełożyło się na 22,17 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 9 września na antenie tej stacji obejrzało 2,93 mln widzów (23,98 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,65 mln widzów (emisja 15 września; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 2,26 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Na 16. miejscu w ogólnym rankingu uplasował się pierwszy odcinek widowiska „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, który w piątek w Polsacie miało 2,13 mln widzów (15,37 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był mecz Słowenia-Polska, który miał 1,72 mln osób, co dało TVP1 30,15 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,37 mln widzów; 25,34 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik TVN „Fakty” (1,09 mln widzów; 27,92 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,45 pkt. proc. do 10,10 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,86 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,18 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 1,67 pkt. proc.
Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,37 proc. udziału; do góry o 0,25 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 36,71 proc. do 37,51 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,05 pkt. proc. do 12,03 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,25 proc. (do góry o 0,27 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,17 pkt. proc. do 7,23 proc.), a oczko niżej uplasowała się Jedynka (- 0,30 pkt. proc. do 6,66 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,32 pkt. proc. do 10,99 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem, udany tydzień TV Puls. „M jak miłość” i mecz Polska-Austria hitami
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)