Majówka należała do Polsatu. „M jak miłość” hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Ojciec Mateusz” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 29 kwietnia do 5 maja 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,04 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był serial „Ojciec Mateusz”. Odcinek tej produkcji pokazany 5 maja miał w TVP1 3,09 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,78 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 maja na antenie tej stacji obejrzało 2,98 mln widzów (20,42 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,47 mln widzów (emisja również 5 kwietnia; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,44 mln oglądających (także niedzielne wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,51 mln osób, co dało TVP2 27,42 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,11 mln widzów; 20,25 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wydarzenia” (1 widzów; 18,74 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,20 pkt. proc. do 9,25 proc.
Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,40 proc. (do góry o 0,20 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP1, która spadła z drugiej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,36 proc., po spadku względem poprzedniego wynoszącym 0,16 pkt. proc.
Na czwartą pozycję (z trzeciej) spadł TVN (stacja ta miała 8,13 proc. udziału; w dół o 0,23 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 35,53 proc. do 34,14 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,27 pkt. proc. do 9,99 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,98 proc. (w dół o 0,81 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,25 pkt. proc. do 6,97 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,17 pkt. proc. do 5,58 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 1,29 pkt. proc. do 9,78 proc.).
Dołącz do dyskusji: Majówka należała do Polsatu. „M jak miłość” hitem