TVP2 nowym liderem. „Sylwester Marzeń”, „Fakty” i „Sylwestrowa Moc Przebojów” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „Sylwester Marzeń”, dziennik „Fakty” i „Sylwestrowa Moc Przebojów”. Nowym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ została Dwójka, a w 16-49 pierwsze miejsce utrzymał Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 27 grudnia 2021 roku do 2 stycznia 2022 roku - najwięcej widzów zgromadził „Sylwester Marzeń”, który TVP2 pokazała 31 grudnia o 20.00. Niemal 5-godzinna transmisja miała średnio 4,77 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Widowisko pokazywała również TVP Polonia - na antenie tej stacji relacja miała 128 tys. (daje to łączną widownię obu stacji na poziomie 4,90 mln).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 28 grudnia na antenie stacji obejrzało 3,01 mln widzów (21,98 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 2,75 mln widzów (emisja 27 grudnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 6 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,49 mln oglądających (czwartkowe wydanie), a 18. były „Wydarzenia” Polsatu (1,76 mln; niedziela).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia nadana w Polsacie „Sylwestrowa Moc Przebojów”. Koncert śledziło średnio 2,79 mln widzów, co przełożyło się na 21,22 proc. udziału.
„Sylwester Marzeń” na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był „Sylwester Marzeń”, który w TVP2 miał 1,55 mln osób, co dało stacji 32,26 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął film „Kevin sam w Nowym Jorku” (1,32 mln widzów w Polsacie; 25,61 proc. udziału), a podium uzupełnia „Sylwestrowa Moc Przebojów” (1,23 mln osób w Polsacie; 25,32 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP2 nowym liderem w 4+
Udział liderującej Dwójki wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 9,17 proc. Wynik stacji zwiększył się o 1,77 pkt. proc. TVP2 na miejsce pierwsze awansowała z trzeciej lokaty.
Na drugie miejsce spadł Polsat, który miał 8,67 proc. udziału (spadek o 1,43 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP1, która spadła z drugiej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,66 proc. (w dół o 1,40 pkt. proc.). Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,68 proc. (+ 0,55 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,69 proc. do 34,18 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,15 pkt. proc. do 4,75 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 3,50 proc. udziału; - 0,32 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 15. na 13. miejsce awansował Polsat News (1,43 proc.; do góry o 0,08 pkt. proc.).
Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera utrzymał Polsat. Udział stacji zmniejszył się o 1,58 pkt. proc. do 9,93 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,22 proc. (- 0,06 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2 (+ 1,43 pkt. proc. do 6,73 proc.), która wyprzedziła TVP1 (- 0,94 pkt. proc. do 5,17 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 bez zmian liderem był Polsat (9,54 proc.; w dół o 0,22 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP2 nowym liderem. „Sylwester Marzeń”, „Fakty” i „Sylwestrowa Moc Przebojów” hitami