Duży spadek TVP1, ale stacja nadal liderem w 4+. „Wakacyjna trasa Dwójki” hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziła jedna z części „Wakacyjnej trasy Dwójki” oraz dzienniki – „Fakty”, „Wiadomosci” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ nadal była Jedynka, ale w 16-49 stację wyprzedziły TVP2, Polsat i TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 12 do 18 lipca - najwięcej widzów zgromadził koncert „Wakacyjna trasa Dwójki”, który w TVP2 (w niedzielę o 21.00) oglądało 2,22 mln widzów, co przełożyło się na 18,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 12 lipca na antenie stacji obejrzało 1,86 mln widzów (20,08 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 1,85 mln widzów (emisja 18 lipca; 3. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 4 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,80 mln oglądających (środowe wydanie), a 14. były „Wydarzenia” Polsatu (1,33 mln widzów; 14 lipca).
„Fakty” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były „Fakty”, które w TVN miały 697 tys. osób, co dało stacji 25,33 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął film „Pojutrze” (650 tys. widzów w TVP1; 17,62 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (578 tys. w TVP1; 20,80 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, ale z dużym spadkiem
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 3,76 pkt. proc. do 8,58 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,19 proc. (wzrost o 0,67 pkt. proc.).
Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,06 proc. (do góry o 0,91 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,67 proc. (+ 0,28 pkt. proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,40 proc. do 30,50 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,75 pkt. proc. do 5,92 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 4,16 proc. udziału; + 0,33 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 13. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,38 proc.; do góry o 0,63 pkt. proc.).
TVP2, Polsat i TVN wyprzedziły TVP1 w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat, który awansował z trzeciej lokaty. Udział stacji zwiększył się o 1,13 pkt. proc. do 8,82 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 8,35 proc. (+ 0,46 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2 (+ 0,64 pkt. proc. do 4,82 proc.), która awansowała z czwartej lokaty. Czwarta była Jedynka, która spadła z pozycji lidera (- 5,38 pkt. proc. do 4,74 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (9,07 proc.; do góry o 0,90 pkt. proc.), który awansował z drugiej lokaty.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek TVP1, ale stacja nadal liderem w 4+. „Wakacyjna trasa Dwójki” hitem
Nie TVP, tylko Jedynka. Dwójka za to w każdej grupie zyskała więcej niż TVN.