SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet-RASP i Wirtualna Polska bliżej Facebooka, w dół TVN24.pl i Interia.pl (dane Gemius/PBI z września)

We wrześniu br. spore wzrosty zasięgów mieli wydawcy czterech największych polskich portali: Grupa Onet-RAS Polska, Grupa Wirtualna Polska, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl - przy czym sam portal Interia.pl, tak samo jak TVN24.pl, zanotowały spadki.

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu serwisy i aplikacje internetowe Google odwiedziło u nas 25,81 mln realnych użytkowników (czyli 96,7 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 7,65 mld odsłon. W skali miesiąca nastąpił wzrost o 356,5 tys. użytkowników.

Facebook miał 21,65 mln użytkowników (o 53,8 tys. więcej niż w sierpniu) i 4,75 mld odsłon. Większe wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły Grupa Onet-RAS Polska i Grupa Wirtualna Polska - pierwsza zyskała ich 542,5 tys., a druga - 396,3 tys. W efekcie zmalał dystans dzielący je od Facebooka.

Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowała zdecydowana większość wydawców z zestawienia. Grupa Microsoft-MSN zyskała aż 1,15 mln odwiedzających, Grupa TVN - 861,2 tys., Orange.pl - 810,2 tys., a Wikipedia.org - 611,5 tys.

Straty pod tym względem zanotowały jedynie Grupa Cyfrowy Polsat (o 247,8 tys.) i Grupa OLX (o 31,5 tys.)

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano w zeszłym miesiącu na 26,7 mln, tych przeglądających sieć na komputerach - 23,4 mln, a tych korzystających w tym celu ze smartfonów i tabletów - na 20,6 mln.

Sam serwis Google.pl miał we wrześniu 25,46 mln realnych użytkowników (o 436,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 6,77 mld odsłon, a Google.com - 18,67 mln użytkowników (499,3 tys. więcej) i 785,5 mln odsłon.

YouTube przy 19,33 mln użytkowników miał 1,07 mld odsłon, natomiast Onet.pl - 16,74 mln użytkowników i 1,72 mld odsłon, Allegro.pl - 15,55 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon, a WP.pl - 14,29 mln użytkowników i 2,24 mld odsłon.

W skali miesiąca spadki liczby użytkowników zanotowały jedynie TVN24.pl (o 360,3 tys.) i Interia.pl (o 300,7 tys.).

Na samych komputerach Grupa Google zanotowała 22,63 mln użytkowników (o 1,32 mln więcej niż w sierpniu) i 5,43 mld odsłon.

Żaden z pozostałych wydawców nie miał nawet połowy tylu odsłon, co Google. Grupa Wirtualna Polska przy 15,73 mln użytkowników miała 2,14 mld odsłon, Facebook - 18,4 mln użytkowników i 1,95 mld odsłon, a Grupa Onet-RASP - 15,73 mln użytkowników i 1,4 mld odsłon.

Z miesiąca na miesiąc wszyscy wydawcy zanotowali spore wzrosty liczby odwiedzających, co wynika m.in. z powrotem wielu internautów z wakacji i urlopów, z czy wiąże się częstsze korzystanie z komputerów.

Liczba użytkowników Google.pl na komputerach zwiększyła się w skali miesiąca o 1,37 mln do 22,45 mln. Natomiast Wikipedia zyskała 1,29 mln użytkowników, Facebook - 1,07 mln, Google.com - 1,04 mln, a Onet.pl - 1,02 mln.

Dołącz do dyskusji: Onet-RASP i Wirtualna Polska bliżej Facebooka, w dół TVN24.pl i Interia.pl (dane Gemius/PBI z września)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
B.S.
Nie ma już Grupy Wirtualna Polska, jest Wirtualna Polska Media - przydałby się update ;-)
0 0
odpowiedź
User
Jagoda
TVN24.pl w dół? Przepraszam, ale czy jest jakieś konto bankowe na które mogę wpłacać pieniądze, żeby częściej czytać takie newsy? Bo jak ludzie wreszcie widzą na oczy jak nimi tvn zgrabnie manipuluje to aż mi serce rośnie!
0 0
odpowiedź
User
mbbm
Onet, WP, Gazeta... Dobra zmiana nie przyjęła się w internetach.
0 0
odpowiedź