SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska traci klientów. Zysk netto niższy o 89 proc.

Sieć kablowa Multimedia Polska opublikowała wyniki za 2016 rok. Przychody wyniosły 699,2 mln zł, a zysk netto 21,5 mln. zł. Na koniec roku z usług świadczonych przez spółkę korzystało ponad 783 tys. klientów, czyli - w stosunku do 2015 roku - mniej o ponad 41 tysięcy.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia PolskaAndrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

Przychody na poziomie 699,2 mln oznaczają spadek o 0,2 proc. w stosunku do roku ubiegłego (wówczas wynosiły 709,5 mln). Natomiast skonsolidowany zysk netto zmalał aż o 89 proc. i wyniósł w 2016 roku 9,5 mln zł (rok wcześniej - 86,2 mln zł). Zysk operacyjny z kolei spadł ze 136,27 mln zł do 110,15 mln zł.

Grupa odnotowała wzrost przychodów w segmencie telewizji o 3,6% w odniesieniu do roku poprzedniego (z 350,7 mln zł do 363,5 mln zł) oraz 0,1% w segmencie internetu (z 223,5 mln zł do 223,8 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11,3% r/r i wyniosła 91,8 mln zł. Pozostałe przychody, które w związku z wyłączeniem działalności energetycznej nie obejmują obecnie przychodów z usług energii ani gazu, a jedynie przychody z ubezpieczeń i monitoringu mieszkań oraz pozostałe przychody, spadły o 6,3% do poziomu 20,2 mln zł.

W 2016 r. struktura przychodów z poszczególnych segmentów była następująca: przychody z segmentu telewizji stanowiły 52,0%, z internetu 32,0%, z telefonii 13,1%, a pozostałe przychody stanowiły 2,9%.

Spółka koniec ub.r. obsługiwała 783,2 tys. klientów, podczas gdy rok wcześniej było ich 824,1 tys. 346 tys. klientów Multimediów korzystało z jednej usługi, 316 tys. z dwóch, a 121 tys. z co najmniej trzech usług (w 2015 roku 126 tys.).

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska, w trakcie konferencji prasowej zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy nastąpi przejęcie jej przez UPC Polska. - Transakcja jest aktualnie przedmiotem postępowania koncentracyjnego w UOKiK. Spodziewamy się, że wydanie decyzji może nastąpić w ciągu następnych kilku miesięcy. Pomimo dużej presji rynkowej, jakiej jesteśmy poddani od momentu ogłoszenia transakcji, staramy się utrzymać efektywność naszych działań i dbać o koszty, oraz atrakcyjność naszych produktów i bazę klientów. Jednak transakcja wymaga od nas określonych działań, między innymi wyłączenia biznesu energetycznego, który nie leży w obszarze zainteresowania strony kupującej. Jesteśmy w trakcie poszukiwania inwestora dla tego biznesu, rozmawiamy z kilkoma zainteresowanymi podmiotami - powiedział Rogowski.

W 2016 roku skorygowany wskaźnik  EBITDA spółki Multimedia Polska wyniósł 341,3 mln zł wobec 356,1 mln zł z roku ubiegłego. Wskaźnik liczby usług na jednego klienta wzrósł i wyniósł 2,16 na koniec 2016 r. wobec 2,03 na koniec 2015 r. Średni miesięczny przychód na jednego klienta (ARPU) wyniósł 68,4 zł w porównaniu do 66,8 zł rok wcześniej.

W 2016 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 224,3 mln zł. W ramach 220,9 mln zł przeznaczonych na rozbudowę, modernizację i utrzymanie własnych sieci - 141,3 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, a 79,6 mln zł tzw. inwestycje utrzymaniowe związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług.

Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, docierający ze swoją infrastrukturą 1,6 mln gospodarstw domowych.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska traci klientów. Zysk netto niższy o 89 proc.

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oglądacz
Multimedia to jedyna kablówka/platforma na rynku, która nie ma na swojej stronie jasnego cennika pakietów. Nie można też pójść do punktu obsługi i wziąć sobie aktualnej ulotki z promocjami i cenami. Wszystko odbywa się przez konsultantów....Jako konsument nie mogę się doczekać ich przejęcia.
odpowiedź
User
hfc user
W moim mieście od wczoraj trwa nachodzenie pracowników na prywatne mieszkania wciskając ten bubel na pewno nie podpisze z nimi umowy prędzej z UPC
odpowiedź
User
Niedowirek29
Multimedia traci klientów bo słabo rozwija swoje usługi na przykład mało rozwija ofertę kanałów cyfrowych. Jestem zaniepokojony co będzie z klientami którzy teraz są w Multimedia polska? Czy ałtomatycznie będziemy klientami UPC ? Podobno UPC ma przejąć też cięć Vectra.
odpowiedź