Wydawca „Maxima” i „Stuffa” ogłosił upadłość
Spółka Ginza Media Group, wydawca miesięczników „Maxim Polska” i „Stuff”, złożyła w sądzie rejonowym w Warszawie wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej - podała spółka w komunikacie.
- Przyczyną tej decyzji jest niemożliwość kontynuowania działalności firmy, wynikający z braku płynności finansowej. Jest to powodowane utrzymująca się trudną sytuacją na rynku prasy, a w szczególności magazynów dla mężczyzn, wynikającą ze spadku czytelnictwa oraz znacząco niższych przychodów z reklam. Na decyzję szczególny wpływ miały wyniki finansowe ostatniego kwartału minionego roku - poinformował zarząd Ginza Media Group.
O tym, że pisma „Maxim” i „Stuff” znikają z rynku, informowaliśmy już na początku lutego br. Wydawca zwolnił ich redakcje oraz dział reklamy i administracyjny, a obecne, styczniowo-lutowe wydania obu miesięczników, są ostatnimi (więcej na ten temat).
Poświęcony gadżetom „Stuff” ukazywał się na rynku od września 2010 roku, a lifestylowy „Maxim” - od grudnia 2011 roku. Oba magazyny były wydawane na licencji brytyjskiego wydawnictwa Haymarket. „Stuff” kosztował 7,90 zł, a „Maxim” - 8 zł. Ostatnie dane dotyczące rozpowszechniania obu miesięczników, dostępne w bazie ZKDP, dotyczą wydań ze stycznia 2011 roku. Wtedy sprzedaż ogółem „Stuffa” wyniosła 15 640 egz., a „Maxima” (był to numer drugi tego pisma) - 28 229 egz.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Maxima” i „Stuffa” ogłosił upadłość