Wyhamował wzrost wydatków reklamowych. Aflofarm liderem, Natur Produkt i Terg mocno w górę (TOP10)
W dwóch miesiącach br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły w skali roku jedynie o 1,5 proc. Pozycję największego reklamodawcy wciąż utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków w omawianym okresie zanotowały Natur Produkt Zdrovit, Terg i Volkswagen.
W okresie styczeń-luty br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 4,38 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). Było to 1,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie zwiększyła nakłady na reklamę o 16,3 proc., do 452,2 mln zł.
Drugim największym reklamodawcą był w tym czasie dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w kwocie 184,1 mln zł (wzrost w skali roku o 10,9 proc.). Z kolei trzecie miejsce zajęła firma farmaceutyczna USP Zdrowie, która na wsparcie swoich produktów przez pierwsze dwa miesiące br. wydała 82,2 mln zł, czyli 31,2 proc. więcej niż rok temu. Ta firma farmaceutyczna ostatnio wspierała reklamami Ibuprom Sport, preparat na bóle mięśni i stawów.
Spośród pozostałych największych reklamodawców największy wzrost wydatków reklamowych w mediach pozainternetowych miała firma Natur Produkt Zdrovit, właściciel takich marek jak Skrzypovita, Feminost, Gripovita. Zwiększyła wydatki w skali roku o 50,9 proc., z 43,7 do 66 mln zł.
O 49,4 proc. wzrosły z kolei wydatki spółki Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert. Firma ta wydała przez pierwsze dwa miesiące tego roku 79,7 mln zł. O blisko 40 proc. więcej wydał też koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska, importer samochodów marki Volkswagen, Skoda, Audi. Na wsparcie swoich marek przeznaczył 64,1 mln zł.
Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 33,9 proc. (do 81,1 mln zł), a T-Mobile Polska - o 14,8 proc. (do 66,9 mln zł).
Z czołówki 10 największych reklamodawców tylko dwie firmy zmniejszyły nakłady na reklamę. Ferrero Polska zredukowało budżet o 7,2 proc., do 63,3 mln zł, a P4 (operator sieci Play) – o 3,8 proc., do 54,3 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych (Top 10) | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-II 2016 | I-II 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 388 858 503 zł | 452 241 149 zł | 16,3 |
KINO ŚWIAT | 165 973 647 zł | 184 119 283 zł | 10,9 |
USP ZDROWIE | 62 689 664 zł | 82 234 290 zł | 31,2 |
LIDL | 60 549 574 zł | 81 058 766 zł | 33,9 |
TERG | 53 353 239 zł | 79 713 532 zł | 49,4 |
T-MOBILE POLSKA | 58 294 370 zł | 66 922 367 zł | 14,8 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 43 712 593 zł | 65 976 616 zł | 50,9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 45 968 903 zł | 64 069 155 zł | 39,4 |
FERRERO POLSKA | 68 260 996 zł | 63 321 290 zł | -7,2 |
P4 | 56 396 230 zł | 54 255 756 zł | -3,8 |
Razem | 4 311 982 228 zł | 4 377 567 029 zł | 1,5 |
Dołącz do dyskusji: Wyhamował wzrost wydatków reklamowych. Aflofarm liderem, Natur Produkt i Terg mocno w górę (TOP10)