SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydatki na reklamę w telewizji 2011. Unilever wydał mniej o 38 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, która zarobiła 1 708 mln zł. Najwięcej na reklamę w telewizji wydały Unilever, Polkomtel i PTK.

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń-lipiec 2011 roku* wyniosły 1 708 mln zł i były o 9,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 676 mln zł (o 3,5 proc. więcej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 163 mln zł, czyli o 3,3 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 1,1 proc. do poziomu 799 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 317 mln zł i były o 2,1 proc. niższe niż rok temu.

Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w okresie styczeń-lipiec 2011 roku 5,34 mld zł, w porównaniu do 5,76 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Wydatki reklamowe według stacji
 I-VII* 2011ZMIANA
Polsat1 708 085 659 zł9,3%
TVN1 676 641 145 zł3,5%
TVP11 163 768 416 zł-3,3%
TVP2799 980 568 zł1,1%
VIVA Polska317 774 910 zł-2,1%
AXN241 446 502 zł-12,6%
Discovery182 886 910 zł31,9%
TV4172 770 370 zł26,1%
TVN 24172 262 858 zł7,5%
MTV Polska146 680 560 zł-4,7%
TVP INFO114 151 038 zł19,3%
Disney XD111 958 930 zł35,3%
TV Puls91 569 817 zł-71,1%
TVN Siedem91 524 609 zł10,9%
Cartoon Network87 895 040 zł81,7%
13TH STREET75 770 275 zł-13,9%
National Geographic Channel75 646 875 zł17,9%
Animal Planet72 591 225 zł17,2%
Disney Channel**70 108 290 zł 
TVN Style68 003 680 zł-2,3%

 

 I-VII* 2010
TVN1 619 216 669 zł
Polsat1 562 299 347 zł
TVP11 203 909 582 zł
TVP2791 100 662 zł
VIVA Polska324 679 075 zł
TV Puls317 394 827 zł
AXN276 152 593 zł
4fun TV189 170 760 zł
TVN 24160 225 516 zł
MTV Polska153 866 860 zł
Discovery138 617 400 zł
TV4137 015 825 zł
TVP INFO95 668 424 zł
13TH STREET88 026 360 zł
Disney XD82 759 840 zł
TVN Siedem82 516 465 zł
TVN Style69 594 232 zł
Kino Polska65 753 605 zł
National Geographic Channel64 161 085 zł
Animal Planet61 940 720 zł



Unilever zmniejszył wydatki o 38 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały do lipca 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, Procter i PTC.   

 I-VII* 2011
UNILEVER POLSKA317 026 336 zł
POLKOMTEL237 275 473 zł
PTK CENTERTEL224 501 676 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA211 590 792 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA210 068 854 zł
NESTLE POLSKA189 265 905 zł
DANONE180 113 361 zł
AFLOFARM177 991 171 zł
L'OREAL POLSKA147 590 591 zł
P4126 532 500 zł
US PHARMACIA124 578 739 zł
FERRERO POLSKA121 235 538 zł
HENKEL POLSKA117 738 399 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR115 990 677 zł
MARS POLSKA113 384 487 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)103 912 334 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES97 843 965 zł
GRUPA ŻYWIEC84 027 404 zł
KRAFT FOODS POLSKA79 624 980 zł
HASCO-LEK76 471 143 zł
 
 I-VII* 2010
UNILEVER POLSKA515 354 385 zł
POLKOMTEL285 461 328 zł
NESTLE POLSKA234 554 312 zł
DANONE231 499 525 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA217 747 473 zł
PTK CENTERTEL209 600 905 zł
L'OREAL POLSKA184 136 571 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA169 594 666 zł
HENKEL POLSKA167 971 034 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)151 397 146 zł
US PHARMACIA146 073 271 zł
P4125 527 160 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES113 544 081 zł
FERRERO POLSKA113 418 953 zł
AFLOFARM106 258 269 zł
MARS POLSKA92 417 606 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR78 635 815 zł
KRAFT FOODS POLSKA74 162 478 zł
METRO GROUP70 041 738 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA69 094 601 zł



* dane do 24.07
 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.
 

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę w telewizji 2011. Unilever wydał mniej o 38 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
Podobno na dwa dni przed zdjeciami SKOK Stefczyka zerwal zdjecia do reklamy ze Zmijewskim w Warszawie mimo iz wszystko bylo gotowe. Ciekawe dlaczego? Moi informatorzy twierdza ze sie przeliczyli z budzetem. To ciekawa informacja dla klientow tego "banku". Sprawdzcie to?
odpowiedź