Wydatki na reklamę tranzytową spadły w 2008 r. o 13 proc.
W ubiegłym roku na reklamę tranzytową (czyli na środkachkomunikacji) wydano 38,25 mln zł, czyli o 13 proc. mniej niż w 2007roku - pokazują dane Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.Instytucja uważa, że przyczyną regresu jest wprowadzanie przezprzewoźników ograniczeń w korzystaniu z taboru w celachreklamowych.
W ubiegłym roku wartość rynku reklamy tranzytowej wyniosładokładnie 38 257 643, co oznacza spadek o ponad 13 proc. wporównaniu z 2007 rokiem, kiedy koszty promocji na środkachkomunikacji wydano 44,1 mln zł - wynika z danych Izby GospodarczejReklamy Zewnętrznej. W czwartym kwartale minionego roku wydano nareklamy tranzytowe 8,73 mln zł, czyli o 6 mln zł mniej niż w tymsamym okresie 2007 roku.
- Wynik ten jest znacząco odmienny od naszych prognoz, którezakładały, że uruchomienie nowego taboru tramwajowego iautobusowego w większości polskich miast przyniesie nowe możliwościreklamy- komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Tymczasem większośćzakładów komunikacji miejskiej w Polsce wprowadziła w 2008 rokuznaczące ograniczenia w korzystaniu ze swego taboru dla celówreklamy - dodaje. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przewiduje,że reklama na środkach komunikacji nie będzie się znacząco rozwijaćtakże z powodu przeniesienia budżetów do promocji standardowej iogólnego spowolnienia rynku reklamowego, w związku z czym odbieżącego roku będzie podawać wartość reklamy tranzytowej jakoskładnik całego sektora reklamy out of home.
Dominujące sektory w 2008 roku:
1. Rozrywka/Kultura 17,26%
2. Żywność 16,37%
3. Sprzedaż 15,96%
4. Finanse/Marketing 10,66%
5. Wyposażenie domu i biura 7,52%
Na reklamę tranzytową zdecydowanie najwięcej wydały w ubiegłymroku sieci handlowe - 4,9 mln zł, czyli 12,8 proc. ogólnej wartościtej formy promocji. Ponad 3 mln zł przeznaczyły na ten cel browary,a więcej niż 2 mln zł - firmy telefonii komórkowej, banki orazproducenci sprzętu RTV i AGD.
Zestawienie obejmuje firmy: AMS S.A., Business Consulting orazCAM Media.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę tranzytową spadły w 2008 r. o 13 proc.